Olisiko tästä LSD:n korvikkeeksi?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
johniemi
"Aero"

Olisiko tästä LSD:n korvikkeeksi?

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Heh, pakko oli laittaa kaksimielinen otsikko... Tällä kertaa kyseessä siis LSD = Limited Slip Differential = tasauspyörästön lukko = "lukkoperä".

Onko porukka tietoinen Phantom Grip nimisestä LSD:n "korvikkeesta"? Tässä olisi valmistajan kotisivut ja vähän kommentteja muualta netistä, hinta (349$ + jäykemmät jouset n. 50$) ois ainakin nykyisen dollarin kurssilla ihan okei verrattuna "oikeaan" lukkoperään joka käsittääkseni kustantais n. 800$.

Valmistajan kotisivut:
http://www.phantomgrip.com/products.htm

http://www.phantomgrip.com/how_it_works.htm

Kommentteja:
http://two.pairlist.net/pipermail/spc-l ... 02498.html

http://www.saabnet.com/tsn/bb/performan ... ?bID=65127

http://www.xtremesaturn.com/phpbb/viewt ... antom+grip

:roll: http://www.telusplanet.net/public/jrnoel/smoke.htm :roll:

-John
Viimeksi muokannut johniemi, To Helmi 19, 2004 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-valomerkki-
"Hirsch"

Nordic

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Jotain tuollaista löytyi myös Nordicin sivuilta..
badfear
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja badfear »

Eräs kaverini on tilannut 2002 elokuussa Suzuki Swiftiin juuri tuollaisen lukonkorvikkeen. Vielä odotellaan pakettia, firmaa en muista nyt, liekö sama...otetaan selvää.

Tuo laite kyllä kiinnostaisi kovasti. Kikkare on erittäin yksinkertainen ja helposti valmistettavissa, jos malli.

Vakaana aikomuksena hankkia tonnariin lukko, joten ennen sitä voisi vaikka kokeilla tuota. Jos vain tonnariin tuollaisen saa...
Aksu900
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tonnariin ja OGsatkuun heillä on lukot tarjota. Kysyin joskus taannoin heiltä suoraan sähköpostilla. Hmm.. miten olisi kimppatilaus? Mä olisin kans valmis kokeilemaan tuota.. :D
johniemi
"Aero"

Aksu900 kirjoitti:Tonnariin ja OGsatkuun heillä on lukot tarjota. Kysyin joskus taannoin heiltä suoraan sähköpostilla. Hmm.. miten olisi kimppatilaus? Mä olisin kans valmis kokeilemaan tuota.. :D
Mä voisin olla mukana niin kauan kuin dollarin kurssi pysyy yhtä heikkona kuin nyt :) Voitais häpeilemättä tökätä tätä viestiä ylös aina viikon-parin välein että kaikki mahdollisesti kiinnostuneet ehtisivät nähdä tämän.

Mikä ois aikataulu? Ennen kesää varmaan? Niin joo, se tulis mulle siis OGsatkuun, niin vahvoilla jousilla kuin sieltä puljusta löytyy.

-John
Aksu900
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Jep, ennen kesää tuo olisi saatava. Mulle tulisi kans OGsataseen ja tiukoilla jousilla..

Tuonnehan on maksettava ilmeisesti luottokortilla, joten jonkun meistä olisi se tilattava ja muut sitten maksaisivat(etukäteen??) hänen tililleen ostoksensa tai jotain.. Itse kun en luottokorttia omista. :oops:
900S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900S »

Mitä ja mikä? Suomentakaa nyt joku hieman tätä stooria. Ei kiinnosta tippaakaan lukea tota lontoota (kun ei osaa). Mikä lukko ja mitkä jouset ja mitä niillä tehdään ja mihin ne tulee ja ym. ym.??
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
TurboJanne
"Aero"

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Tahtoo kanssa!

Sopiihan sama palikka 4- ja 5-vaihteisiin OG900 lootiin?
johniemi
"Aero"

Tasauspyörästön lukon "korvike" tai siis voisi kai sanoa että köyhän miehen lukkoperä. Phantom Grip on siis tuotteen nimi ja se on joku semmonen härdelli joka jousivoimaa käyttäen jakaa vedon tasaisemmin kumpaankin pyörään. Joku viisaampi saa selittää paremmin, mutta siis periaatteessa sen pitäisi toimia väännön alla kuten tasauspyörästön lukon, eli kummatkin pyörät sutii :) Viimeks taas eilen meni hermot kun oikea eturengas jauhaa tyhjää ja vasen ei tee mitään. Ja kiihdytin rauhallisesti lämä pohjassa kakkosella, en harrasta mitään liikennevalolähtöjä tms. Mun mielestä jos meinaa tehoa repiä koneesta niin kyllä se teho pitää siirtää auton ripeäksi liikkeeksi eikä savun kehittämiseksi renkaista.

Asennus vaatii laatikon irrottamisen ja tasauspyörästön avaamisen, pitää vaan toivoa että joku haluais ja osais asentaa ton mulle koska itse en lootaa rupea availemaan... :roll:

-John
johniemi
"Aero"

TurboJanne kirjoitti:Tahtoo kanssa!

Sopiihan sama palikka 4- ja 5-vaihteisiin OG900 lootiin?
Taisit lukea mun privaviestin Saab centralilla :) Mun käsittääkseni käy koska perät on samanlaisia neli- sekä viisilovisessa. Ihme on jos ei käy.

-John
pakinen
"Viggen"

Re: Olisiko tästä LSD:n korvikkeeksi?

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Onko kukaan testannut?
Saab 900S Combicoupe
SonmH
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja SonmH »

quaifea kehiin jos lukkoa kaipaa. Ei se niin kallis ole.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
pakinen
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja pakinen »

SonmH kirjoitti:quaifea kehiin jos lukkoa kaipaa. Ei se niin kallis ole.
Onko niitä satkuun saatavilla??
Saab 900S Combicoupe
SonmH
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Väärinviritys stage 3 1x2-1
Vastaa Viestiin