Huolto ja korjausvinkkejä kaivataan
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Huolto ja korjausvinkkejä kaivataan
Joo elikkästä palikkaa pitäs laittaa paikallensa että sais projektin eteneen ja mahd pian tien päälle. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=34171
Tänään vaihtelin letkuja yms ja laitoin tankin paikallensa ja yritin ottaa ensimmäiset savut kesän jälkeen. Noh ei sitte onnistunu ja huomasin starttaamisen jälkeen että oli jonkuverran bensaa kuseksinu kaasarista koneen päälle. Sen verran selvis että luultavasti kiihdytyspumpun, sen tapin joka liikkuu edestakaisin, juuresta tämä on tullu.
Voiko tuohon vaikuttaa miten?Voiko sen liikerataa säätää jollaki tavalla eli pääseekö se nyt liian ulos ku painaa kaasun pohjaan?Vai vaikuttaako siihen joku tiiviste?
Näytti myös puutuvan kuula kaasarista, se tappi löyty mutta siis kuula puuttu. Voiko tällä olla asiaan vaikustus?
Kaasari on siis mallia Ford vuosimallista -79
Tänään vaihtelin letkuja yms ja laitoin tankin paikallensa ja yritin ottaa ensimmäiset savut kesän jälkeen. Noh ei sitte onnistunu ja huomasin starttaamisen jälkeen että oli jonkuverran bensaa kuseksinu kaasarista koneen päälle. Sen verran selvis että luultavasti kiihdytyspumpun, sen tapin joka liikkuu edestakaisin, juuresta tämä on tullu.
Voiko tuohon vaikuttaa miten?Voiko sen liikerataa säätää jollaki tavalla eli pääseekö se nyt liian ulos ku painaa kaasun pohjaan?Vai vaikuttaako siihen joku tiiviste?
Näytti myös puutuvan kuula kaasarista, se tappi löyty mutta siis kuula puuttu. Voiko tällä olla asiaan vaikustus?
Kaasari on siis mallia Ford vuosimallista -79
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Saab 96L-75
Kesäajossa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 800
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Yleisesti juttua. Jokkis pelissä (Dellortto 48 vaaka) kiihdytyspumpun tiiviste oli sökö ja ilmeni niin, että tiputti bensaa kaasarin alta jatkuvasti kiihdytyspumpun vivun alta. Toinen vika oli, että V4 ykskurkkusessa oli neulaventtiili jumittunut pitkän seisomisen jälkeen ja se ilmeni niin, että kaasarin kannen päällä olevasta ylivuotoputkesta lensi bensaa kaaressa moottorin päälle startatessa. Ja sitä tuli paljon eli ei tiputtanut. Ekassa ongelmassa kalvon vaihto auttoi ja toisessa kansi auki ja neulaventtiilin herkistys lopetti koneen päälle pissaamisen. 2-kurkkuisesta Solex:sta ei ole havaintoa, sillä sellaista en ole joutunut ropaamaan 15 vuoteen.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
mulla on saman moinen foorttilainen ja oli toi toinen ongelma
eli kusi tosi lujaa yli vuoto putkesta aukaisu, herkistely, putsaus ja niin loppu bensan ylitte tuloKeijoAnnikki kirjoitti:Toinen vika oli, että V4 ykskurkkusessa oli neulaventtiili jumittunut pitkän seisomisen jälkeen ja se ilmeni niin, että kaasarin kannen päällä olevasta ylivuotoputkesta lensi bensaa kaaressa moottorin päälle startatessa. Ja sitä tuli paljon eli ei tiputtanut. Ekassa ongelmassa kalvon vaihto auttoi ja toisessa kansi auki ja neulaventtiilin herkistys lopetti koneen päälle pissaamisen.
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Ikkunat pitäs saada paikalleen mutta on kyllä kinkkinen homma, tai no ainaki siltä tuntu ku ensimmäistä kertaa rupesin kokeilemaan asentamista.
Elikkästä lähetään liikkeelle takasivuikkunoista. Tuntu ettei niitä saa ulkopuolelta edes mahtumaan paikalleen. Jos siis tiiviste paikallaan yrittää silleen että ekaks tiivisteen alareuna paikalleen ja sitte narun kans muut reunat. Ottaa ylhäältä kiinni niin ettei ees mee oikeaan uraan, siis lasi. Onko sisäpuolelta samalla tyylillä helpompi?Vai kannattaako tiiviste laittaa ensin paikalleen ja sitte vasta siihen lasi?
Antakaapa kokeneemmat neuvoja...
Elikkästä lähetään liikkeelle takasivuikkunoista. Tuntu ettei niitä saa ulkopuolelta edes mahtumaan paikalleen. Jos siis tiiviste paikallaan yrittää silleen että ekaks tiivisteen alareuna paikalleen ja sitte narun kans muut reunat. Ottaa ylhäältä kiinni niin ettei ees mee oikeaan uraan, siis lasi. Onko sisäpuolelta samalla tyylillä helpompi?Vai kannattaako tiiviste laittaa ensin paikalleen ja sitte vasta siihen lasi?
Antakaapa kokeneemmat neuvoja...
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Saab 96L-75
Kesäajossa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su Huhti 30, 2006 19:19
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Kaasarimrheista
Tilasin kaasutinexpertiltä korjaussarjan; tuli kuula/ "tiivistetappi" uimuriin ja tiivisteet. 45€:lla kotona Kohokammion pintaajouduin vähän laskemaan. Ruiski silti, jolloin tiivistelakkalla jouduin "alapinnan" sivelemään. TÄLLÄ HETKELLÄ KIVASTI KÄY
HgT
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Ensikertaa pappia kyydissä..
Miten on parasta (lue: Miten pääsen helpoimmalla ja säästän aikaa) irrottaa edestä jarruletkut ja -putket?
Jarrunrungon päästä homma jo hoitui, mutta ongelmia tuottaa rungon läpivienti kohta, jossa letkun päässä oleva pultti on pellin välissä niin ahtaasti ettei siihen pääse käsiksi. Pitääkö sisäpuolelta irrottaa ensin putki, jolloin tuota letkua saa ulommaksi?
Entäs miten tuohon sisäpuolen putkeen pääsee parhaiten käsiksi?Kannattaako konehuoneesta irroittaa jotain..?
Kiitos!
Edit: Homma selvis learning by doign meiningillä. Putki vaan ekaks irti niin johan rupes homma toimimaan. Taas mentiin projektissa eteenpäin. Huomena pari pientä paikkaa ja sitte pääsee sotkemaan massan kans...
Miten on parasta (lue: Miten pääsen helpoimmalla ja säästän aikaa) irrottaa edestä jarruletkut ja -putket?
Jarrunrungon päästä homma jo hoitui, mutta ongelmia tuottaa rungon läpivienti kohta, jossa letkun päässä oleva pultti on pellin välissä niin ahtaasti ettei siihen pääse käsiksi. Pitääkö sisäpuolelta irrottaa ensin putki, jolloin tuota letkua saa ulommaksi?
Entäs miten tuohon sisäpuolen putkeen pääsee parhaiten käsiksi?Kannattaako konehuoneesta irroittaa jotain..?
Kiitos!
Edit: Homma selvis learning by doign meiningillä. Putki vaan ekaks irti niin johan rupes homma toimimaan. Taas mentiin projektissa eteenpäin. Huomena pari pientä paikkaa ja sitte pääsee sotkemaan massan kans...
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Saab 96L-75
Kesäajossa.
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti: