tietoa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

tietoa

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

auto kävi kytkin remontissa ja toimii hienosti mutta yksi murhe jä,autolla ku lähtee vähä reippaamin paikalta tai jarruttaessa välillä tulee sellanen paukahdus kuskin puolelta ääntä ei tu koko ajan silloin tällöin. : kokeilin tuntuu ettei ois mikään löysällä ja peruttelin rinkiä molempiiin suuntiin et vetareista ei ainakaan luulis johtuvan oisko tukivarsi joka ääntelee puslat tai jokin?muistelisin lukeneen jostain et näis ois ollu jotain ongelmia tukivarsien ääntelyistä et :(
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kirjoitit että yks murhe jä(i) eli onko sitä paukahtelua ollut jo ennen remppaakin vai?
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

ei mun mielestä ollut en ainakan oo huomannu :roll:
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Oliskohan apurungon pultti "ei niin mahdottoman tiukalla"?

Meinaan pitää olla aika huimat momentit.
Taisi olla etummaiset 125nm, keskimmäiset (paksummat) 190nm ja takimmaiset 115nm+75 astetta.
Jos vähänkään löysällä, niin aputukivarsi heilahtaa sen 1-2mm kovassa jarrutuksessa (vain kerran) ja kovassa vedossa (vain kerran) , kun on tuon takimmaisen apurungon pultin alla.
(kuin prikka välissä, joka liikkuu, jos pultti ei mahdottoman tiukalla)

Testaappa tuo paukahtelun "kertaluonteisuus", eli kova jarrutus (jolloin tukivarsi liikahtaa taka asentoon,eli mahdollisesti kolahtaa, jos oli etuasennossa). Sitten kova veto (1 tai 2 vaihteella), jolloin kolahtaa kerran, kunnes taas kolahtaa kovassa jarrutuksessa.

Jos ei ole paljoa kokemusta saabeista, niin sitten ei välttämättä ole ollut pokkaa vääntää noita takimmaisia pultteja "järkevän kiristysmomentin" jälkeen vielä 75 astetta :lol:

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

joo vika löyty kiristin alatukivarresta eli ratin puleisen pultin ei ollu oikee piukassa oli vissiin korjaamolla jääny löysäks nyt ei pidä ääntä enää,aika pienestä kiinni :lol:
Vastaa Viestiin