900i -88 automaattiloota

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Isäntä
"Kaasari"

900i -88 automaattiloota

Viesti Kirjoittaja Isäntä »

Pieni ongelma (?) ko. auton automaattivaihteiston kanssa. Yritin tuossa haulla etsiä, mutten juuri tähän probleemiin törmännyt.

Eli: automaatti toimii pääosin todella hienosti. Vauhdissa vaihtaa hyvin, todella tasaisesti jne. Paikallaan P:ltä D:lle ja muutenkin kytkettäessä tuntuu ihan hyvältä (ei pahemmin nytkähtele). Muutoin on auto suht priimakuosissa, 170tkm.

Se mikä mietityttää on nytkähdys, kun auton pysäyttää (esim. liikennevaloihin). Silloin Saappi nytkähtää ikävästi. Ei pysähdy tasaisesti, vaikka kuinka hellästi yrittää jarrua hivellä. Myöskin jarrupoljinta saa painaa aika pitkälle, että auto pysyy valoissa paikallaan. Ilman kaasuakin liikkeelle lähdettäessä pyrkii aika voimakkaasti eteenpäin.

Ensimmäisenä tuli tietysti mieleen öljyt. Ongelma on kuiteskin sen verran pieni (?), että ajattelin kysäistä, jos joku saattuisi tunnistamaan ongelman joksikin muuksi.
petteri75
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Kuullostaa tutulta, tosin tämä oli 340tkm ajettu yksilö. Ilmeisesti jarrupantojen säädön tarpeessa, tai ainakin näin minulle aikanaan "etädiagnosoitiin".
ari_viitanen
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

säätö oli muistaakseni kiinni ja 90" auki niin pitäisi toimia?!!
Ari 1622
Isäntä
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Isäntä »

Noh, tänään käytin huollossa. Vakiokorjaaja kovasti ihmetteli auton hyvää kuntoa (mm. ovien alla helmassa ei juuri lainkaan rapeutta + ilmeisesti täysin alkup. ohjaustehostimen hihna, joka vaihettiin). "Mikäs se tällainen saappi, joka ei öljyä vuoda", kaveri kysyi leikkisästi. Vastasin lakonisesti, että ei saapit vuoda öljyä :)

Uudet tomaattiöljyt eivät mainittavasti parantaneet nytkähtelyä, vauhdissa vaihteen vaihtumista kylläkin. Päätin, että katselen vähän aikaa näillä automaattiöljyillä, josko nytkähtely itsestään poistuisi. Ei näytä poistuvan.

Itse asiassa kysymys liittyy siihen, mitä korjaajamies sanoi minulle ja mitä tuossa aikaisemmin jossain muussa aiheessa tiedusteltiin: vaatiiko jarrupantojen säätö "laatikon avaamista"? Näin sanasta sanaan korjaajamies mulle väitti.

Terv. Isäntä

p.s
tarkennuksena vielä, että kyseessä 900i -88
Vastaa Viestiin