Ongelmaa mankun R letkun kanssa.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Ongelmaa mankun R letkun kanssa.

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Eli ropleemana on että kun laittaa mankun R letkun imm:n ja turbon väliseen putkeen niin ei ahda enään kuin n. 0.5-0.6 ja ilman letkua iloisesti 0.8. Tokihan voi ajella ilman R letkua, mutta olisi se kiva saada toimimaan "kunnolla". :) Ja koska ässäni putkistossa ei ollu valmiina nippaa niin laitoin 5mm nipan.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
tomu
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 07:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tomu »

Eipä tässä juuri muuta vaihtoehtoa ole kuin huomattavasti liian ahdas nippa tahi tukos letkussa. 'Reject' -liittimestä pitäisi poistuvan ilman päästä suht esteettä takaisin imutorveen, jotta hukkaportin aktuaattorille ei pääse muodostumaan hukkaporttia aukaisevaa painetta.

Tällä hetkellä systeemi toimii kuin nk. bleed-venttiilin kanssa, eli kompurapesästä tuleva ilma (C-letku) muodostaa paineen hukkaportille menevään letkuun (W), joka taas aukaisee hukkaporttia ennen apc:n määräämää täyspainetta. Olipahan vaikeasti muotoiltu.

Mankkuvenan C-nipassa pitäisi toisaalta olla kuristin, selvästi erottuva pienempi ilmareikä joka estää mainitunlaisen ongelman syntymisen...
M93 9000 CS Aero (KA)
Vastaa Viestiin