vasaran näyttäminen jarrusatulalle + hehkutusta
vasaran näyttäminen jarrusatulalle + hehkutusta
perskele kun osaamismatriisi taas karttui kun kykenin vaihtamaan jarrulevyn tuplaysiin ihan itte
jarrupalojen vaihto olikin sitten taas voimamiehen hommia. pääsin kokeilemaan juuri ostamaani melkein metristä rautakankea. ei kaulus liukunut eikä toisiomäntä antanut periksi, vasta kun toisella kädellä samanaikaisesti paukutin vasaralla toisiomäntää, ts. sitä kauluksen takaosaa sieltä. johan liikahti!
muistanko väärin vai oliko vasaran käyttö kiellettyä männän liikuttelussa? no ainakin jarrut tuntui vielä pelaavan. jarrulevyä kiinni pitävää ruuvia saa tarjota, toinen puuttuu. maksan 50cent-90cent
jarrupalojen vaihto olikin sitten taas voimamiehen hommia. pääsin kokeilemaan juuri ostamaani melkein metristä rautakankea. ei kaulus liukunut eikä toisiomäntä antanut periksi, vasta kun toisella kädellä samanaikaisesti paukutin vasaralla toisiomäntää, ts. sitä kauluksen takaosaa sieltä. johan liikahti!
muistanko väärin vai oliko vasaran käyttö kiellettyä männän liikuttelussa? no ainakin jarrut tuntui vielä pelaavan. jarrulevyä kiinni pitävää ruuvia saa tarjota, toinen puuttuu. maksan 50cent-90cent
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Ei niillä pienillä ruuveilla ole mitään käytännön merkitystä
vaikka puuttuukin tuleehan siihen vanne joka kiristetään
pyöränmuttereilla ja on jarrulevy tiukasti paikoillaan
ei tarvi sitten seuraavalla kerralla äheltää niitä pikkuruuveja
auki kun tuntuvat jumittuvat herkästi. laita myöhemmin
kun olet hommannut ruuvit,ei haittaa ajamista.
vaikka puuttuukin tuleehan siihen vanne joka kiristetään
pyöränmuttereilla ja on jarrulevy tiukasti paikoillaan
ei tarvi sitten seuraavalla kerralla äheltää niitä pikkuruuveja
auki kun tuntuvat jumittuvat herkästi. laita myöhemmin
kun olet hommannut ruuvit,ei haittaa ajamista.
Ari 1622
Noi jarrulevyissä olevat kartioruuvit lähtee kun antaa isän kädestä, eli lyö ihan v*tun kovaa päihin. Mieluusti jarrusatula ja palat vielä paikallaan että tukevat napaa.
Ja näissä vanhoissa satkuissahan sitten pitää muistaa käyttää sitä kaikkein isointa rukaria, jota ei yleensä joka pojalla pakissa ole. Sillä pienellä ne ruuvit vaan näljää.
Tonnaristakin lähti ihan käsin pyörittämällä pyöristyneet ruuvit/ohjuritapit. Tosin voimaa tuli käytettyä niin paljon kuin normivasaralla sai pätkästyä.
T. Pasi
Ja näissä vanhoissa satkuissahan sitten pitää muistaa käyttää sitä kaikkein isointa rukaria, jota ei yleensä joka pojalla pakissa ole. Sillä pienellä ne ruuvit vaan näljää.
Tonnaristakin lähti ihan käsin pyörittämällä pyöristyneet ruuvit/ohjuritapit. Tosin voimaa tuli käytettyä niin paljon kuin normivasaralla sai pätkästyä.
T. Pasi
99T-museopeli
ei niiden jarrulevyjen ruuvien kanssa ongelmaa ollut, vasaraa minäkin näytin, ei edes tarvinnut antaa "isän kädestä". ja käytin riittävän isoa ristipäätä.
toisella puolella oli ongelma saada satulan pultteja auki. rengas ei käänny niin paljon että jatkovarsi tulisi pyöränkotelon ulkopuolelle, ja pyöränkotelon sisään se ei mahdu, eikä alapuolelle kun ei ole monttua alla... olisi helpottanut jos olisi ollut "puolipitkä" jatkovarsi hylsylle mutta oli vain täyspitkää eli liian pitkää. onneksi levy ei ollut niin surkeassa kunnossa sillä puolella ja oli ylimääräinen pari puolikäytettyjä jarrupaloja laittaa vanhalle levylle ruuaksi.
kävin muuten hyvinkäällä siinä keskustan uudessa (?) varaosaliikkeessä melkein osaset-liikkeen vastapäätä. ostin ysiysin etujarrupalat 14 euroa. perk*** nissä on kulutuspintaa huimasti vähemmän mitä muista paikoista ostetuissa jarrupaloissa!
toisella puolella oli ongelma saada satulan pultteja auki. rengas ei käänny niin paljon että jatkovarsi tulisi pyöränkotelon ulkopuolelle, ja pyöränkotelon sisään se ei mahdu, eikä alapuolelle kun ei ole monttua alla... olisi helpottanut jos olisi ollut "puolipitkä" jatkovarsi hylsylle mutta oli vain täyspitkää eli liian pitkää. onneksi levy ei ollut niin surkeassa kunnossa sillä puolella ja oli ylimääräinen pari puolikäytettyjä jarrupaloja laittaa vanhalle levylle ruuaksi.
kävin muuten hyvinkäällä siinä keskustan uudessa (?) varaosaliikkeessä melkein osaset-liikkeen vastapäätä. ostin ysiysin etujarrupalat 14 euroa. perk*** nissä on kulutuspintaa huimasti vähemmän mitä muista paikoista ostetuissa jarrupaloissa!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
kiitos hyvästä huomiosta!RJK kirjoitti:Etunavan pyöriviin osiin kohdistetut iskut välittyvät suoraan laakereihin, joten kohtuus kaikessa.
RJK
#1757
99 -84
nimimerkillä "voimankäyttöön tykästynyt"
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Lainataas Lucan topicia hieman
Onko tietoa mistä löytyisi vanhanmallisen 99:n takajarrusatulan tiivistesarja? Hämeenlinnan Motonetissä näyttäisi olevan mutta on turhan pitkä ajomatka eikä moisen vuoksi viitsisi maksaa kympin lähetyskustannuksia
Onko tietoa mistä löytyisi vanhanmallisen 99:n takajarrusatulan tiivistesarja? Hämeenlinnan Motonetissä näyttäisi olevan mutta on turhan pitkä ajomatka eikä moisen vuoksi viitsisi maksaa kympin lähetyskustannuksia
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98