Ostin 9000 -92 2,3 16V, mitä odotettavissa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
BASS
"Tuplakaasari"

Ostin 9000 -92 2,3 16V, mitä odotettavissa?

Viesti Kirjoittaja BASS »

Hankin käyttöautoksi 9000 2,3 16V -92 kun halvalla sai.

Mitä auton kanssa on odotettavissa?
Onko jotain perusvikoja?
Nätisti ainakin kulkee ja on hiljainen.

Autolla on ajettu 268 tkm...

Alusta on kylläkin melko vemppu varsinkin ohituksissa, voi kyllä olla että takaiskarit menee vaihtoon.

17" Vanteet olen ajatellut hankkia kun on ylimääräisiä renkaita tuossa. Mutta millaiset tuohon oikein sopii, meinaan malliltaan?

Kun vetää kaasupohjassa vaikka ohituksissa, niin hieman mielestäni nykii...Niinkuin bensa loppuisi...Olisko suodatin tukossa..?
9000 2,3 16 -92
Janza
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Janza »

No odotettavissa on rahan menoa, bensa kun ei ole yleensä kellekään ilmaista :) , ei kai tossa mitää muuta perusvikaa ole kuin että turbo puuttuu :D . Kannattais varmaan aloittaa perushuollolla jos ei auton historiasta ole varmuutta ja vaihtaa kaikki suodattimet ja öljyt.
9-5 2.3tA -00 527tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
jarrikka
"Aero"

Viesti Kirjoittaja jarrikka »

Kuinka lienee sen maan kuulun tasapainoakselin ketjun/rattaiden kunto??
Se onneksi ei ole iso ongelma jos porsii, ketju huitsin hiiteen ja kovaa ajoa.
Niin ja onnea uuden pirssin johdosta :D
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
BASS
"Tuplakaasari"

Turbo tosiaan puuttuu, mutta turbollista vanhaa käyttöautoa en viitsi hommata. Sen verran on kaikista siihen liittyvistä ongelmista kokemusta.

Millainen kulutus matka-ajossa mahtaa olla?

Tasapaino akselista ei ole tietoa. Onko sillä muuta kuin siihen koneen heilumiseen vaikuttavaa tekoa?
9000 2,3 16 -92
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

BASS kirjoitti:Millainen kulutus matka-ajossa mahtaa olla?
Pitäisi olla n. 7-8litran pintaan, turbollisella vähän vähemmän.
BASS kirjoitti:Tasapaino akselista ei ole tietoa. Onko sillä muuta kuin siihen koneen heilumiseen vaikuttavaa tekoa?
No sen verran on vaikutusta, että kys. systeemi alkuperäisenä kuluttaa hammaspyörät tasaiseksi n. 150-250tkm kilometreillä. Vuosimallissa 1994 tuli karkaistut pyörät, jotka nekään eivät ole autuaaksi tekeviä, eli saattavat myös kulua susiksi. Kukin voi omassa pienessä mielessään miettiä, että mitä useampi tasaiseksi kulunut hammasratas saa aikaan öljynkierrossa...Suosittelen seuraavan öljynvaihdon yhteydessä raottamaan öljypohjaa sen verran, että saat ketjun katkaistua, niin eipähän tarvitse siitä murehtia. Jos perslihastesi tunto on prsinsessaluokkaa, niin saatat huomata hieman kasvaneet värinät kabiinissa n. 4500+rpm, muuten muutos ajettavuudessa, tärinöissä yms. MUUTEN KUNNOSSA OLEVASSA KONEESSA JA KUNNOSSA OLEVILLA KONEEN TUKIPUSLILLA on pelkästään positiivinen.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Janza
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Janza »

BASS kirjoitti: turbollista vanhaa käyttöautoa en viitsi hommata. Sen verran on kaikista siihen liittyvistä ongelmista kokemusta.
No mulle on sitten sattunut hyvä yksilö kun 15tkm aikana mitä oon ite ajanut niin ainoa ongelma on ollu pelko ajokortin menettämisestä kun tahtoo ohituksissa kertyä vauhtia liikaa :oops: .
Näinköhän Saabienkin matkamittareita "ruuvataan"?, niihin laitetaan vaan lisää kilometrejä että pääsee kehumaan miten hyvin on kestänyt :lol:
9-5 2.3tA -00 527tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
BASS
"Tuplakaasari"

Janza kirjoitti:
BASS kirjoitti: turbollista vanhaa käyttöautoa en viitsi hommata. Sen verran on kaikista siihen liittyvistä ongelmista kokemusta.
No mulle on sitten sattunut hyvä yksilö kun 15tkm aikana mitä oon ite ajanut niin ainoa ongelma on ollu pelko ajokortin menettämisestä kun tahtoo ohituksissa kertyä vauhtia liikaa :oops: .
Näinköhän Saabienkin matkamittareita "ruuvataan"?, niihin laitetaan vaan lisää kilometrejä että pääsee kehumaan miten hyvin on kestänyt :lol:
Joo ja voihan olla, että mulla on ollut ne kaikki huonot yksilöt 8O

Se on vaan kun turbollisen ostaa, niin se "ruuvaaminen" on niin mahdottoman helppoa silloin, eikä pysty pitämään autoa vakiona.
9000 2,3 16 -92
Vastaa Viestiin