Joo. Eli satku tahtoi sammuilla ja sain neuvoksi vaihtaa ohjausyksikön (kiitokset avusta), ja sammuilu loppui siihen. Nyt on ilmennyt semmoinen ongelma että kylmänä sytytys on ihan ok ja kun kone/auto lämpenee niin alkaa sytyts mennä aina enemmän ja enemmän persiilleen, ja loppujen lopuksi tilanne on se ettei moottorijarrutusta kehtaa tehdä kun tuntuu että tulee tulta putkesta ja tasakaasulla/kiihdyttäessä räkii imusarjaan, ja luonnollisesti kulku vaikeutuu aika lailla. Voiko tämä johtua myös siitä ohjausyksiköstä? Se oli kyllä ihan toimiva, käytössä olleesta autosta otettu, jossa vastaavaa ongelmaa ei ollut. Mutta kun mihinkään muuhunkaan en oikein osaisi moista yhdistää. Notta puhelin käteen ja uusi ohjausyksikkökö?
Tosin saabista menee kilvet maanantaina konttorille ja pitäisi alkaa ähertämään sen kanssa oikein kunnolla ettei aina tarvitsisi olla korjailemassa...saas nähdä kuinka pitkä ostolista tulee tuonne motonetille...
Katsos, eihän sitä kaikkea muista, eli auto oli 900 vm -84 turbo ja kahdeksan venttiilinen. Kalvo on kunnossa ja alipaineletkut on tarkastettu=>kunnossa. Sytytyskin säädettiin korjaamossa. Ja tämä ohjausyksikkö on lämmin kun ajon jälkeen kokeilee. Mimmi kun aiemmin kertoi että ohjausyksikkö lakkaa toimimasta kun kuumenee liikaa ajattelin että voiko sitten tulla tämmöisiä muita häiriöitä myös jos lämpenee liikaa. Sammunut ei ole kuitenkaan tällä yksiköllä. No, pitää käydä läpi sytytys osat ja jos ei muualta vikaa löydy niin ei muuta kuin uusi yksikkö.
Noh, nyt on sitten yksi saabi vähemmän rekisterissä, mutta tarkoitus olisi palata uusilla kilvillä ja entistä ehompana liikenteeseen...
Aika näyttää milloin...
Jaa mä kun ymmärsin että sen yksikön ja sitten sen levyn johon se yksikkö tulee kiinni, niin siinä välissä on kyllä tahnaa, ja osahan oli kaverin varaosa-autosta, jossa pelasi moitteettomasti, tosin ollut käyttämättömänä jonkun aikaa... mutta ilmeisesti vika siis on tässä yksikössä...onneksi ihan uusikaan ei paljoa kustanna...
Tuota on, se oli ostaessakin sillai kahella ruuvilla kiinni ja siihen oli lyöty jotain valojen maajohtoja kans kiinni kun edellinen omistaja oli tehnyt kasvojen kohotuksen viistokulan kilkkeillä. Maajohdot tuikkasin oikeille paikoille. pitäskös sen olla siis kiinteä ?
Taisi tulla mulle pieni väärinkäsitys...siis tokihan alumiinilevy irti on ollut kun osia on vaihdettu mutta vaihdon jälkeen on kyllä laitettu takaisin, siis moottorin käydessä on ollut tiukasti kiinni korissa. Ja siitä kuumuudesta, niin ihan vaan sillai hivenen lämmin tuo alumiinilevy oli kun sitä kokeilin. Se alumiinilevyn kosketuspinta on kyllä melko pieni auton koriin, kun se pelti on ilmeisesti kokenut väkivaltaa, siitä todennäköisesti johtuu, että lämpö ei sitten riittävän tehokkaasti siirry yksiköstyä pois. Pitää yrittää saada pellin pinta tasaiseksi jotta kosketuspinta olisi mahdollisimman suuri, jos siitä olisi vaikka jotain apua...