IC:n asennus pystykeulasatkuun

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

tuo hopea väri on täys kymppi satkussa :)
aattelin muuttaa viistokeulan -88 pystäriksi, kumpaan mahtaa sopia kelpommin vanhempi tonnarin ic?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

saabastelija kirjoitti:tuo hopea väri on täys kymppi satkussa :)
aattelin muuttaa viistokeulan -88 pystäriksi, kumpaan mahtaa sopia kelpommin vanhempi tonnarin ic?
Pystärissä on ainakin aika mukavasti tilaa etupuskurin ja spoilerin takana.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

saabastelija kirjoitti: aattelin muuttaa viistokeulan -88 pystäriksi, kumpaan mahtaa sopia kelpommin vanhempi tonnarin ic?
Ei taida kumpaankaan sopia tonnarin vanha iicee. Lukkopelti tuossa tulee ongelmaksi ja ic:n päätyjen/lähtöjen sijainti. En suosittele.
Viimeksi muokannut f-19, Ma Kesä 05, 2006 01:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

f-19 kirjoitti:OFFTOPIC:
saabastelija kirjoitti: aattelin muuttaa viistokeulan -88 pystäriksi, kumpaan mahtaa sopia kelpommin vanhempi tonnarin ic?
Ei taida kumpaankaan sopia tonnarin vanha iicee. Lukkopelti tuossa tulee ongelmaksi ja ic:n päätyjen/lähtöjen sijainti. En suosittele.
kyllähän noita on tietääkseni laiteltu :?:
no ensi viikolla olen viisaampi asian suhteen :)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

saabastelija kirjoitti: kyllähän noita on tietääkseni laiteltu :?:
no ensi viikolla olen viisaampi asian suhteen :)
Onhan noita laiteltu, mutta kannattaako se enää. Uudempi tonnarin ic on kuulopuheiden mukaan huomattavasti parempi ja uudet "kiina-ic:t" ovat myös kohtalaisen halpoja.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Ainoa ongelma ettei noita uudemman tonnarin ic:tä saa mistään :(
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

kiina ic?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

saabastelija kirjoitti:kiina ic?
Taitaa olla yleisnimitys noille viripuljujen myymille tarvikecoolereille.
Ne kaiketi hitsataan kasaan tuolla kiinan suunnassa mistä nimi.
Reilulla parilla sadalla on tarjolla monen näköistä ja kokoista cooleria että sen puoleen ei kannattane tuota vanhempaa tonnarin ic:tä asentaan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

vältän dynon muutoskatsastuksen yhteydessä jos käytän tonnarin osia.
nurkissa makaa 240 volvon r-sportin turbotussarjaan kuuluva ic. pitää sovitella sitä. eroa tonnarin cooleriin tuskin huomaan katsastuksessa.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Samalla vältät hyvän ahtoilman jäähdytyksen. En missään nimessä suosittele vanhan mallin 9000 cooleria enää nykypäivänä kun kunnollisetkin on halpoja. Työtä on paljon ja kenno aika heikko. :?
Aki Peltola #1132
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Aksu900 kirjoitti:Samalla vältät hyvän ahtoilman jäähdytyksen. En missään nimessä suosittele vanhan mallin 9000 cooleria enää nykypäivänä kun kunnollisetkin on halpoja. Työtä on paljon ja kenno aika heikko. :?
tullee vaihdettua leiman jälkeen parempaan :)
tavoitteena kun on huimat 300 hp :D
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Sitte asia on aivan toinen. :D 300hp oogeessa ei cooleri oo mikään ongelma vaan pahimmat on vaihdelaatikko, vaihdelaatikko, pito, vaihdelaatikko, kytkin ja vaihdelaatikko.
Aki Peltola #1132
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

saabastelija kirjoitti:vältän dynon muutoskatsastuksen yhteydessä jos käytän tonnarin osia.
Mihin tämä väite perustuu?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Jokke A kirjoitti:
saabastelija kirjoitti:vältän dynon muutoskatsastuksen yhteydessä jos käytän tonnarin osia.
Mihin tämä väite perustuu?
Tuon minäkin haluaisin tietää.. meinaan satku luetaan eri malliksi kuin tonnari.. kuten tuplis ja noppakin, eikä tiedot/vertailumoottorit/tehot/speksit meinaa yhtään mitään.

Nimim. v*ttuuntunut katsastuskonttoreihin kun 99:iä sekä 900 on saatavilla ahtimella mut noppaan sitä ei saa kunnialla.. :evil: (mut mul on kyllä jo kiertotie tiedossa asiaan)

Edit: Saas muuten nähdä puuttuvatko seur.katsastuksessa kattoluukkuun.. kun sitä alunperin ei ole ollut ja luukku tulee olemaan toisesta saab-mallista. Ei meinaan jaksaisi yhtään ihmetyttää sekään niistä r***kareista, riippuen tietty että kuka sattuu vuoroon ja millä konttorilla(mut liki jokaisella lähiseudun konttorilla on ainakin 1 m*lkku töissä).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Ihmettelen kyl tota ettetkö muka sais laittaa 85 noppaan turboa..Koneen pohjana täytyy olla vaan alkuperäinen kone tai vastaava 100hp kone.Siitä sopivilla paineilla ja säädöillä hyvät laput.Ei ton vaikeempaa?
Vastaa Viestiin