Katsastussetä ei tykännyt jarruputkista edessä, eli ne pitää vaihtaa. Onneksi Motonet ei veloita moisista kuin 6.70 e/kpl. Kysymys onkin, että onko asennuksessa jotain erityistä huomioitavaa? En ole vielä koskaan ilmannut Saabin jarruja, onko jotain tylsää (esim. työjärjestys) muistettava?
Toinen oli jo valmiiksi ennakoitu, eli pakoputken vuodon takia happiarvo tuli aivan liian suureksi. Vuotokohtaa vain ei ole tullut paikallistettua, kuulee vain ylimääräistä melua. On tullut vaihdettua 8-venttiilisen turbon koko putkisto (joka oli ns. v-mäinen homma), eli onko joku kehittänyt tähän työhän metodin, joka ei vaadi laikkakonetta jne. Tietenkin houkuttelisi "pikakorjaus" kitillä, mutta se ei välttämättä auttaisi, ja pitäisi käydä sen kolmannenkin kerran.
Auto on 900T16 Aero -90, ajettu 148 000 km. (Jep, eli suurin osa kulutusosista on ns. alkuperåistä)
Putkia; -jarru ja -pako / asennusapuja?
Siis määräsikö vaihdettavaksi ne pienet kupariset putket jarrusatulan ja jarruletkun väliltä vai ne kumiset jarruletkut?
En ole koskaan noin vähän ajettuun noita vaihdellu, mutta suurin onkelma noissa on ollu että ovat olleet todella kovin kiinni.
Lisäksi motonetin putket taitaa olla suoraa tavaraa, joten pitää olla tarkkana noita taivutelles paikalleen ettei tuu liian terävää mutkaa ja mene putki lyttyyn.
Samalla kannattaa vaihtaa nesteet koko jarrujärjestelmään, ainakin jossei ole tietoa koska viimeeksi vaihdettu.
Oikea ilmaamisjärjestys tais olla oik.taka, vas.etu, vas.taka, oik.etu.
Ilmaamises ei ole mitään erikoista, kaveri pumppaamaan niin kauan että tulee puhtaan oloista nestettä kustakin kulmasta.
Putkien vaihdon ajaksi voi lukkopihdeilla litistää jarruletkun ettei ole nestettä joka paikassa. Tosin pihtien leukojen väliin suosittelen pahvia tai jotain ettei tartte heti vaihtaa letkujakin.
Et eikun hommiin!
T:Teemu paimiosta
En ole koskaan noin vähän ajettuun noita vaihdellu, mutta suurin onkelma noissa on ollu että ovat olleet todella kovin kiinni.
Lisäksi motonetin putket taitaa olla suoraa tavaraa, joten pitää olla tarkkana noita taivutelles paikalleen ettei tuu liian terävää mutkaa ja mene putki lyttyyn.
Samalla kannattaa vaihtaa nesteet koko jarrujärjestelmään, ainakin jossei ole tietoa koska viimeeksi vaihdettu.
Oikea ilmaamisjärjestys tais olla oik.taka, vas.etu, vas.taka, oik.etu.
Ilmaamises ei ole mitään erikoista, kaveri pumppaamaan niin kauan että tulee puhtaan oloista nestettä kustakin kulmasta.
Putkien vaihdon ajaksi voi lukkopihdeilla litistää jarruletkun ettei ole nestettä joka paikassa. Tosin pihtien leukojen väliin suosittelen pahvia tai jotain ettei tartte heti vaihtaa letkujakin.
Et eikun hommiin!
T:Teemu paimiosta
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992