9-5 -01, ilmastointi
9-5 -01, ilmastointi
Mistä mahtaa johtua, että kuskinpuolella puhaltaa komeesti kylmää ja matkustajan puoli lykkää lämmintä samaan aikaan (vaikka yritän viileentää kajuuttaa)?
Onko vika käyttäjässä vai ilmastoinnissa?
Onko vika käyttäjässä vai ilmastoinnissa?
http://www.saab9-5.com/faq_acc.htmJarna77 kirjoitti:Nyt ilmoitti, että löytyy yksi vikakoodi; numero 11!
Mitähän se tarkoittaa???
Tuon mukaan ei mitään, oisko sittenkin 1 vika ja koodi 1 ?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Takapenkin ilmastoinnin toimimattomuus selvisi. Irrotin muutaman suojuksen hanttarinpuolen jalkatilasta ja huomasin, että takimmainen (niitä oli siinä 2 kpl peräkkäin) metallipinna oli irti yläpäästä. Työsin sen meisselillä takasin koloonsa (keltainen kolo)-------> puhaltaa taakse komeesti (tosin lämmintä ja kylmää sekasin)!!!!
Vielä kun tietäis mitä tolle lämpö vialle vois tehdä, niin saisin kivuliaan seis**in!
Vielä kun tietäis mitä tolle lämpö vialle vois tehdä, niin saisin kivuliaan seis**in!
Vikakoodi 11 täälläkin
Alkoi tuossa eilen vaimo valitella, että on kylmää kyytiä. Eli apukuskin puolelta ei lämmintä ilmaa tullut ollenkaan, ihan sama mitä teki säätimille. Sama juttu takapenkkiläisillä.
Täältä lueskelin kauhutarinoita 3000 euron huolloista..
Onneksi selvisin kuitenkin puolen tunnin foorumisurffauksella ja puolen tunnin remontilla. Eli askelmoottorin akseli oli liukunut pois paikoiltaan. Tökin akselin paikoilleen, saapa nähdä kauan kestää.
Dokumentoin muutaman kuvan verran asiaa, josko joku niitä joskus vaikka tarvitsisi. Täältä löytyy.
Täältä lueskelin kauhutarinoita 3000 euron huolloista..

Dokumentoin muutaman kuvan verran asiaa, josko joku niitä joskus vaikka tarvitsisi. Täältä löytyy.
antti | 9-5 -98 | #2303
Ja sidin liittimessä on ympyrän sisällä kirjaimet V ja W...AC kirjoitti:Hienoa että jotkut selviävät tuolla helpommalla korjauksella. Itte piti työstää se rajoitinkappale alumiinista ja ehjätä akseli purkkapatentilla.
Ihmettelin muuten tuota moottorin liitintä, kun siinä lukee BMW, ei Valeo ole jaksanu brandata kaikille
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Vikakoodi 11 täälläkin
Hyviä ohjeita, kiitos vaan kaikille.ankeskit kirjoitti:Alkoi tuossa eilen vaimo valitella, että on kylmää kyytiä. Eli apukuskin puolelta ei lämmintä ilmaa tullut ollenkaan, ihan sama mitä teki säätimille. Sama juttu takapenkkiläisillä.
Täältä lueskelin kauhutarinoita 3000 euron huolloista..Onneksi selvisin kuitenkin puolen tunnin foorumisurffauksella ja puolen tunnin remontilla. Eli askelmoottorin akseli oli liukunut pois paikoiltaan. Tökin akselin paikoilleen, saapa nähdä kauan kestää.
Dokumentoin muutaman kuvan verran asiaa, josko joku niitä joskus vaikka tarvitsisi. Täältä löytyy.
Itsellä oli ysifemmassa sellainen vaiva että kuskille kuumaa ja apparille kylmää kyytiä!
Ohjeiden mukaisesti purin moottorin pois mutta se hiton akseli oli paikoillaan, mutta sen sijaan sisään menevä holkki(keltainen) johon tökätään moottori jonka T- muotoinen akseli pitäis sinne upota olikin sisältä poikki!!Kun mulla oli liittimet irti ja moottori kädessä niin sieltä toli kylmää niin ettei paremmasta väliä ja kun kasasin rojut takaisin niin taas kuskille lämmintä.....Mahtaiskohan noita holkkeja saada erikseen ja mitähän sitten joutuu purkamaan!!?
Mitä Saabismi on?
Saab 9-5 3.0T
Saab 9-5 3.0T