Kokemuksia 9000 2,3i CD

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
JTH63
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 12:14
Paikkakunta: Kemi

Kokemuksia 9000 2,3i CD

Viesti Kirjoittaja JTH63 »

Pitäisi uusia perheen kakkosauto, nykyinen 9000 T 16V 87 alkaa olla koriltaan liian iso projekti. Paikallisessa liikkeessä olisi tarjolla otsakkeessa näkyvä malli, ajettu 201 000 tuhatta ja vuosimalli 1995. Auto ollut samalla henkilöllä uudesta asti ja huoltokirja aukoton. Auto päällisin puolin kunnossa, muutama parkkipaikka kolhu sekä kivenhakkaama. Autossa ei ruostetta, ainakaan niissä paikoissa joihin se on vanhassa pesiytynyt. Tulin juuri, kohtuullisen pitkältä koeajolta vaikutelma ihan ok mutta pari asiaa, TEHOT tietysti sekä maantienopeudessa 80, 100, 120,,,, 180 tasakaasulla tuntuva lievä nykiminen. Onko kellään ollut kyseistä ongelmaa ja siihen ratkaisua? Lopuksi kysyn mielipidettä foorumin käyttäjiltä, mikä on teidän mielestä kohtuu hinta kyseisestä autosta.
JTH63
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Tuosta nykimisestä: mitens tulpat ja DI-kasetti? Ota tulpat irti ja tarkista näyttävätkö normaalilta. Lisäksi DI-kasetti kannattaa tarkistaa ainakin ulkoatapäin, että onko ehjä. Jos on halkeamia, syy on kasetissa. Itse vaihdoin heti oston yhteydessä uuden kasetin ja tulpat omaan 2.3T m91 vehkeeseen. Tossa 200tkm kohdalla kasetti yleensä saattaakin olla vaihtokunnossa.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Pykälä
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 14:15
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Pykälä »

Omassa (-vm 96) kasetti kesti 250 tkm, jolloin alkoi nykiä vähitellen yhä enemmän ja enemmän. Vaihdolla parani. Sen jälkeen oikeilla NGK:n tulpilla ei ole nykinyt.

Kuuluisat tasapainohilppeet kesti rallattamatta 300 tkm, jonka jälkeen kettingit lähti.

Yksityiskohtana mainittakoon, että bensatankin kannatinlenkki repsikan puolelta voi olla yllättävän huonossa kunnossa. Mulla petti viime sunnuntaina. Oikea oli täysin ok.

Aika hyvin tuo oma matalakeula on ruostetta kestänyt. Eron kyllä huomaa vanhempiin.
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Mulla esiinty nykimistä kun ostin nykyisen tonnarin... Heitin ruiskusuuttimien
puhdistusainetta, ei nykinyt enään niin paljoo.
Sen tiedän että tonnarilla oli ajettu aika paljon lyhyttä matkaa.
Nyttemmin auto kulkee pääosin maantiellä. Vinkkinä voisin antaa sen perinteisen, eli PIENTÄ karstan polttoo :wink: Ja ei sitten HURJASTELLA ylinopeutta.
Mutta tää oli vaan yks pieni vinkki, ja minäkin toivon vielä lisää kommentteja tähän...
(JA kasetti on sitten sitten vaihdettu huoltokirjasen mukaan äskettäin, mutta tulpat (NGK) vaihtuu seuraavassa huollossa)
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Vastaa Viestiin