Tonnari nykii paineiden noustessa.
Tonnari nykii paineiden noustessa.
onkelma olis tälläinen:
Kun kiihdytän rauhallisesti ja kierrokset vajaa 3 tuhatta ja ahdot mittarin mukaan puolessa välissä alkaa tonttu nykiä raivokkaasti. Onko jossain vuoto alipaineletkuissa vai missä muualla vois olla vikaa. Tulppia en ole tarkastanut, mutta by pass venttili tuntuu olevan rikki. Kertokee vihjeitä tyhmälle...
Tontussa 2.0 l kone, sytkäkasetti ja aj. 267 tkm.
Kun kiihdytän rauhallisesti ja kierrokset vajaa 3 tuhatta ja ahdot mittarin mukaan puolessa välissä alkaa tonttu nykiä raivokkaasti. Onko jossain vuoto alipaineletkuissa vai missä muualla vois olla vikaa. Tulppia en ole tarkastanut, mutta by pass venttili tuntuu olevan rikki. Kertokee vihjeitä tyhmälle...
Tontussa 2.0 l kone, sytkäkasetti ja aj. 267 tkm.
Onko kyse samantyyppisestä pätkimisestä kuin kaverilla? Muistaakseni se sai pätkimisen loppumaan jotenkin, ei vain millään muistu mieleen että miten. Kokeileppa kysäistä YV:llä jakke:lta.
Keskustelu täällä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Keskustelu täällä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Onko kyse tästä autosta, jos saa kysyä? http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=839308
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Sama peli!
Muuten oikein hyvässä kunnossa ja ostohetkellä oli kyseinen nykiminen tiedossa. Soitto entiselle omistajalle ja tämä kertoi samanlaisen vian olleen vajaa 4 vuotta sitten ostettuaan saapin Rovaniemeltä ja uusilla tulpilla vika korjaantui. Huomenna pitää ostaa tulpat ja katsoa josko pelais ja jos ei, sitten katsellaan muuta....
Muuten oikein hyvässä kunnossa ja ostohetkellä oli kyseinen nykiminen tiedossa. Soitto entiselle omistajalle ja tämä kertoi samanlaisen vian olleen vajaa 4 vuotta sitten ostettuaan saapin Rovaniemeltä ja uusilla tulpilla vika korjaantui. Huomenna pitää ostaa tulpat ja katsoa josko pelais ja jos ei, sitten katsellaan muuta....
0.8 bar kohdalla alkoi nykiminen omassa tontussa jolloin koneen ääni oli semmoista "pörinää" ja kyyti täristävää.Freddie kirjoitti:Sytkäkasetti aiheutti just samoja oireita omassa -89ssä. Hetkeksi korjaantui lisäämällä öljyä puoliin mutta uusi kasetti on aina uusi kasetti.
Vaihdoin tulpat ja vika hävisi päiväksi.
Nyt on uusi DI-kasetti pellin alla ja avot.. vaimo valitti ettei meinaa päästä risteyksistä liikkeelle kun kaasu on niin herkkä ..
Vanha (nyt 3. menossa) kasetti kesti n.2150000 km.
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2