Kallistuksenvakaajan osia

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Kallistuksenvakaajan osia

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Millähän varaosanumerolla tämä löytyy motonetistä. Et ei suotta tulisi ostettua vääriä. EPC antaa numeroksi 8953986
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Kallistuksenvakaajan tukitangon alahela (2/puoli). . . . . 18-1003 1.35 ???
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Kiitos :D
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos mutteri sieltä alatukivarren alta ei aukea suosiolla, voi väkisin vääntämällä mennä tanko poikki, silloin tarvitaan
Kallistuksenvakaajan tukitanko ylähelalla (1/puoli). . . . 18-1002 13.90

Noin "uudessa" autossa paikat tietysti aukeavat nätisti. Tunnelmakuva omastani: http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruoste/Irtoheloja.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

JOo, ja siinä kallistuksenvakaajassa on aikamoinen jännitys. Kannattaa ottaa joku kaveri mukaan sorkkarautimaan niin menee helpommin paikalleen.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

peinu kirjoitti:JOo, ja siinä kallistuksenvakaajassa on aikamoinen jännitys. Kannattaa ottaa joku kaveri mukaan sorkkarautimaan niin menee helpommin paikalleen.
Paljonkos jännitystä siinä on silloin kun koko keula (= molemmat pyörät) on ilmassa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

jus kirjoitti:
peinu kirjoitti:JOo, ja siinä kallistuksenvakaajassa on aikamoinen jännitys. Kannattaa ottaa joku kaveri mukaan sorkkarautimaan niin menee helpommin paikalleen.
Paljonkos jännitystä siinä on silloin kun koko keula (= molemmat pyörät) on ilmassa?
En tiedä, mutta ei ne puslat sinne ihan itestään luiskahtaneet. PIti vängätä vakaajan päätä aika kovaa alas päin, että sain mutterin kierteille.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

jus kirjoitti:Jos mutteri sieltä alatukivarren alta ei aukea suosiolla, voi väkisin vääntämällä mennä tanko poikki, silloin tarvitaan
Kallistuksenvakaajan tukitanko ylähelalla (1/puoli). . . . 18-1002 13.90

Noin "uudessa" autossa paikat tietysti aukeavat nätisti. Tunnelmakuva omastani: http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruoste/Irtoheloja.jpg
Ay ay täältäkin. Tuo varoitus kannattaa ottaa vakavasti. Ekaa kertaa kun vaihdelaatikon puolta avasin (sittemmin niitä kertoja tuli muutama lisää), katkaisin juuri tuon tangon. Ensin hain Saabin tiskiltä 78€, kunnes bongasin Motonetistä, ja palautin orkkiksen Laakkoselle. Eipä tuo Motonetin palikka taida olla laadultaan kovin kummonen, mitä nyt äsköttäin kurkin, niin kauniin kuppanen väritys on jo kerinnyt pintaan. Toisenkin puolen meinasin puslia vaihtaessa särkeä, mutta lopulta selvisi irrottamatta.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Henkka #2283 kirjoitti:katkaisin juuri tuon tangon.
Samaa kokemusta on, itse katkoin äskettäin omasta romusta molempien puolien koiranluut niitä irrottaessani. Toisessa oli myös yläpään sisäholkki ruostunut niin tehokkaasti kiinni vakaajaan, että siihen joutui ensin laikkaamaan uran ja sitten halkaisemaan holkin mutterinsärkijällä, ennen kuin irtosi. Kannattaa melkein hommata suosiolla uudet osat valmiiksi, kun noita alkaa irrottelemaan...
#1970
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Joo, auki on jo, mutta tippu tuo murikka eilen lattiakaivoon kun olin sitä laittamassa paikoilleen :lol:
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...paikalleenlaittohomma on pala kakkua kun tunkkaat auton toisen etukulman ylös ja sitten tukivarren ulkopään alle n. parikytäsenttinen pölli tms. tuki jonka varaan tunkilla sitten lasket autoa sopivasti. Passelin korkeuden voi hakea noin vaikka millilleen. 8) Sama auttaa myös runkohelojen vaihdossa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin