Ainakin toistaiseks

Elikkäs kävin sijoittamassa 27,90e sellaseen valmiiks tehtyyn ilmaussysteemiin. Ja on muuten oikeesti parhaita sijoituksia, mitä tollaseen "biltema-kamaan" oon ikinä tehny. Hinta tuntu aluks vähän tyyriiltä tollasesta korkista ja letkunpätkästä..
Mutta vekotinpa toimikin täysin moitteettomasti.
1.Säiliö nestettä täyteen
2.Laitteen korkki säiliön korkin tilalle
3.Ilmaruuvi auki
4.**skat nesteet ulos
5.Ruuvi kiinni
Ainut "miinus" oli, et joutu ajaa homman päätteeks 300m huoltsikalle lisäämään painetta kuskin puolen eturenkaaseen. Mut toisaalta tulipahan täyteltyä samalla muutkin kumit.
No.. Mitä sieltä sitten tulikaan. Kytkimestä tullut neste oli aivan salmiakkikossun väristä töhkää

Liekö noita vaihdettu 80-luvun jälkeen. Jarruihin neste sentään vaihtuu pakollisten kuluvien osien vaihdon yhteydessä. Jarrupiirien neste oli kuitenkin joka tapauksessa huomattavasti kirkkaampaa, tosin seassa jotain "hötäleitä". Myös kuplat sai kyytiä: ja ilmaakin piireistä löytyi yllättävän paljon.
Laitoin nestettä sitten ihan reilusti läpi, kun ei tuo nyt niin hirveissä hinnoissa ole.. Korrek DOT4: 2,20e/0,5l. Nyt läpinäkyvässä pöntössä olevan vanhan "jarru- ja kytkincoctailin" aion jättää varastoon muistuttamaan noidenkin litkujen vaihdon tarpeesta.
Nyt:
1.Kytkin topakoitui aivan täysin ja tuntuu kuin ajaisi eri autolla

- tosin Saabiksi sen vielä tunnistaa
2.Kytkimen ottamispiste nousi lattian rajasta vähän polkimen liikeradan puolenvälin yläpuolelle.
3.Jarrutkin tuntuvat tehokkaammilta ja samalla tuli tarkistettua palojen kulutuspinnat ja voideltua satuloiden liukupinnat ja käsijarrumekanismit.
Huomenaamulla sitten pääsee todella testaamaan (tuntuu pakkanen kiristyvän), miten pysyviä muutokset oli, mutta toivottavasti ei tartte tätä keskustelua ongelmien osalta jatkaa..
