Turvaistuimessa ollut lapsi löi päänsä tuulilasiin
Lapsi kiinni istuimessa, istuin ei kiinni autossa?
Istuin kiinnitetty väärin?
Lapsi istuinkorokkeella etuistuimella ilman olkavyötä?
Lapsi istuimessa selkä menosuuntaan vyöt auki tai väärin säädettynä?
Nämä vaihtoehdot olen itse nähnyt ihan tien päällä.

Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Huolimattomia on lasten vanhemmatSvc kirjoitti:Lapsi kiinni istuimessa, istuin ei kiinni autossa?

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Ne on niitä samoja vanhempia, jotka laittavat itsekin vyöt kiinni vasta moottoritiellä poliisin nähdessään, kun kaupungissa jaksavat kuulemma pitää käsillä vastaan kolaritilanteessa.MacTurbo kirjoitti: Huolimattomia on lasten vanhemmat

Svc, Saabiton saabisti
Kummalista, ettälyö päänsä varsinkin artikkeli antaa ymmärtää lapsen olleen istuimessa. Onkohan istuin ollu sitten missään kiinni?
Mulla itellä on tällä hetkellä vanhemman pojan turvaistuin edessä kasvot menosuuntaan auton omalla vyöllä kiinni. Vyön olen kiskonut hampaat irvessä ja otsasuoni sinisenä kiinni, ja loppu kiristys vielä siirtämällä penkkiä vähän eteenpäin. Ja paskaraivarit saan jos veijari on ottanut kätensä vapaiksi vöistä, ts. on kiinni vain lantiostaan istuimessa.
Mulla itellä on tällä hetkellä vanhemman pojan turvaistuin edessä kasvot menosuuntaan auton omalla vyöllä kiinni. Vyön olen kiskonut hampaat irvessä ja otsasuoni sinisenä kiinni, ja loppu kiristys vielä siirtämällä penkkiä vähän eteenpäin. Ja paskaraivarit saan jos veijari on ottanut kätensä vapaiksi vöistä, ts. on kiinni vain lantiostaan istuimessa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Eipä noista istuimista mitään petä mikäli testeihin uskominen. Niin no, sekin riippuu ihan istuimesta. Voipi olla, että istuimen vyöt ollu löysällä ja kersa "uinu" vöiden välistä lasiin.
-dimebak-
Itse en viitsi laittaa vyötä kiinni edes poliisin nähdessäni, on mielestäni asia jonka saa jokainen itse päättää terveytensä kustannuksella, ja asiasta selviää useimmiten varoituksella koska kyseessä ei ole mikään varsinainen rikkomus vaan vakavan epämukavuustekijän välttäminen.Svc kirjoitti:
Ne on niitä samoja vanhempia, jotka laittavat itsekin vyöt kiinni vasta moottoritiellä poliisin nähdessään, kun kaupungissa jaksavat kuulemma pitää käsillä vastaan kolaritilanteessa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
hitto... sun kanssa ei kannata ajaa puolittaista nokkakolaria kun saa teikälaisen oman tontun lasista sisään....ng900aero kirjoitti: Itse en viitsi laittaa vyötä kiinni edes poliisin nähdessäni, on mielestäni asia jonka saa jokainen itse päättää terveytensä kustannuksella, ja asiasta selviää useimmiten varoituksella koska kyseessä ei ole mikään varsinainen rikkomus vaan vakavan epämukavuustekijän välttäminen.

Aivan, hyvä syy toiselle osapuolelle olla törttöilemättätevisu kirjoitti:
hitto... sun kanssa ei kannata ajaa puolittaista nokkakolaria kun saa teikälaisen oman tontun lasista sisään....

Ja ei se vyö mitään välttämättä pelasta, monikin on kuollut juuri sen käytön vuoksi kun on jänyt autoon puristuksiin kolarissa vaikka olisi säilynyt muutamilla naarmuilla jos olisi lentänyt ulos autosta

Suunnilleen samanlaista hössötystä kuin polkupyöräkypärän käyttäminen, hesarissa olikin hyvä juttu ruotsalaisten turvallisuus-addiktoitumisesta, sama homma taitaa koskea suomalaisia

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ehkä, mutta turvavyön käyttö taitaa vielä olla ihan tervettä järkeä.ng900aero kirjoitti:Suunnilleen samanlaista hössötystä kuin polkupyöräkypärän käyttäminen, hesarissa olikin hyvä juttu ruotsalaisten turvallisuus-addiktoitumisesta, sama homma taitaa koskea suomalaisia
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Turvavyö ja polkupyöräkypärä taitavat olla niitä halvimpia henkivakuutuksia mitä löytyy 

Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Monen mielestä on turvallisinta pysytellä aina kotona, vaikka nimenomaan siellä moni hengestään pääseekin.ng900aero kirjoitti:Ja ei se vyö mitään välttämättä pelasta, monikin on kuollut juuri sen käytön vuoksi
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00