Mikähän ihme nyt on, kun koko ajan tulee auton alle läikkää, yön yli kun se seisoo niin läikkä on A4kokoa eikä siis kovin vaatimaton. Alle kun ryömii, niin vuotoa on useassa kohtaa, näyttää että se tulee aika leveältä alueelta. Moottoriöljyä se ei ole, eikä jarru/kytkinnestettä, niiden tasot on pysyny samana koko ajan. Tänään katsoin ekaa kertaa vaihdelaatikon öljyn tasoa, ja oli liki minimissä.
Muutama kysymys siis: 1. voiko autolla ajaa, edes korjaamolle, ja kertooko kojelaudan öljyvalo myös vaihdeöljyn määrän? 2. miten voi olla varma, onko vaihdeöljystä kysymys? onko vielä joitain muita vaihtoehtoja, jos moottoriöljy ja kytkin/jarruneste on poissuljettu 3. minkälainen remontti on edessä, jos vaihteistoöljyt vuotavat? reikiä ei näy ja alusta on siisti muuten.
ja autona siis saab 90 vm 85 ajettu 145 000km ja homma on toiminut tod nätisti until now.
vaihteistoöljytkö vuotavat?
öljy
joo terve!
1. Todennäköisesti autolla voi ajaa korjaamolle, ainakin jos matka ei oo kovin pitkä. Vaihtoehtoisesti otat jonkun mineraalilöjypullon mukaan ja lisäilet siitä.
Niin öljypainevalo kertoo ainoastaan onko moottorissa riittäväöljypaine. Mitään muuta se ei kerro, ei edes moottoriöljyn määrää. ja sillä ei oo mitään yhteyttä vaihteistoon.
2. Haista vaihteistonöljytikusta sitä öljyä, ja haista myös sitä vuotanutta öljyä. Oikeet vaihteistoöljyt haisee kitkerälle kuin kollikissankuselle koska niissä on paineenkestolisäaineita.
3. Tuskin se remontti nyt kovin kummoinen on. Luultavasti joku tiiviste pitää vaihtaa ja nekin on aika helppo vaihtaa. Hankalin tiiviste vaihdokannalta vaihteiston ja moottorin välilnen tiiviste. Sekä jos sisemmistä vetonivelistä vuotaa niin se saattaa teettää vähän työtä.
1. Todennäköisesti autolla voi ajaa korjaamolle, ainakin jos matka ei oo kovin pitkä. Vaihtoehtoisesti otat jonkun mineraalilöjypullon mukaan ja lisäilet siitä.
Niin öljypainevalo kertoo ainoastaan onko moottorissa riittäväöljypaine. Mitään muuta se ei kerro, ei edes moottoriöljyn määrää. ja sillä ei oo mitään yhteyttä vaihteistoon.
2. Haista vaihteistonöljytikusta sitä öljyä, ja haista myös sitä vuotanutta öljyä. Oikeet vaihteistoöljyt haisee kitkerälle kuin kollikissankuselle koska niissä on paineenkestolisäaineita.
3. Tuskin se remontti nyt kovin kummoinen on. Luultavasti joku tiiviste pitää vaihtaa ja nekin on aika helppo vaihtaa. Hankalin tiiviste vaihdokannalta vaihteiston ja moottorin välilnen tiiviste. Sekä jos sisemmistä vetonivelistä vuotaa niin se saattaa teettää vähän työtä.
SAAB
Laatikon öljytikun tiiviste saattaa mennä huonoksi, ja öljyä tuleekin sitten aika nopsaan pois. Kun irroittaa tikun putken pakosarjasta, niin saa vedettyä putken pois laatikon luukusta ja pääsee tarkastamaan tiivisteenä olevan o-renkaan. Jos pitää hätäfiksi tehdä, niin se pölysuojakumikin toimii tiivisteenä kahdella rautalangalla tai klemmarilla kiristettyä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01