Ongelmia paineissa(kiire)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
JoonasN
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 19:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Ongelmia paineissa(kiire)

Viesti Kirjoittaja JoonasN »

Moi!

Eli vaihdoin viikonloppuna tuon t25:sen aero mitsun ahtimeen.
Aluksi ahtoi peruspaineilla yli baarin ja mankkuvenan kanssa paineenkatkasulle asti. Tänään löysäsin hukkaportin tankoa ja paineiden keräys vain hidastui mutta ahtaa silti yli baarin.
Mankkuvenan kanssakin paineiden nousu hidastui.....
Missähän mahdan tehdä väärin, vain onko jotain vikaa?
9000 CDE- Exä
Volvo S80 2.9
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Paljonko on peruspaineet? Eli paljonko ahtaa mankun sähköpiuha irrotettuna?
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Onko mankun letkut oikeassa järjestyksessä?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tuo sähköpiuhan irtiottokaan ei ole takuu, jotta mankku päästää läpi.
Eli ylin ja keskimmäinen letku irti mankusta ja putkella yhteen, niin on varma jottei viallinen mankku ahista välissä, kun peruspaineita säätää.
Jos ton jälkeen vielä nostaa kamalasti paineita on vika aktuaattorissa tai tangon säädössä/hukkiksessa.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Kurko kirjoitti:Tuo sähköpiuhan irtiottokaan ei ole takuu, jotta mankku päästää läpi.
Eli ylin ja keskimmäinen letku irti mankusta ja putkella yhteen, niin on varma jottei viallinen mankku ahista välissä, kun peruspaineita säätää.
Jos ton jälkeen vielä nostaa kamalasti paineita on vika aktuaattorissa tai tangon säädössä/hukkiksessa.
Juu, hyvä havainto. Yksi noista meikäläisen hajonneista mankuista antoi ahtaa 0.8bar piuha irti.
JoonasN
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 19:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JoonasN »

Kiitokset vastauksista!
Joo tuli vähän aikaa mietittyä ja tarkkailtu, niin mankun letkut oli väärässä järjestyksessä... :oops:
Nyt on peruspaineet suht kohillaan mutta ei löydy kunnollista kalibroitua kelloa jolla ne saisi paremmin toleranssiin.
Mankun kiinnityksen jälkeen kolmos vaihteella meni pari kertaa painerajoittimelle ja sen jälkeen alkoi toimia kuin pitikin, onkohan näissä jotain sopeuttamis toimintaa tai ynm. vastaavaa?
Yhtä kaikki, ainakin tuntuu paljon pätevämmältä ahtimelta
:D
9000 CDE- Exä
Volvo S80 2.9
Vastaa Viestiin