Kytkin?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kari
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2003 20:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Kytkin?

Viesti Kirjoittaja kari »

Onko 2.3 matalapaineturbon ja täyspaineturbo/aeron kytkimessä muuta eroa kun toi levy? Toisessa 215mm ja toisessa 240mm. Pystyykö ton pienemmän tilalle vaihtaa isomman ja mitä muuta pitäs vaihtaa? Onko noissa kytkimissä kestävyys eroja? Noissa viriseteissä kuitenki vaihdetaan kytkin suurinpiirtein samoilla tehoilla ja väännöillä, oli malli sitte aero tai lpt. Tiedättekös mikä kytkin tohon maptun stage 4:n tulee?
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

On niissä eroja. Itse tein tuon kytkin remontin syksyllä ja meinasin laittaa täyspaineturbon levyn. Ei sopinut. Remontti venähti kun piti hankkia uusi vakiolevy asetelmineen. Paineasetelma on kylläkin sama kuin täyspaineisessa/aerossa, mutta levy on eri. Sen levyn halkaisija on muuten 228mm. ja keskireikä taisi olla 24mm. Täyspaineisessa ja aerossa levyn keskireikä on 19mm. (samankokoinen muuten kuin OG900:ssa)

Aeron kytkinlevy ei sovi vaihteiston takia. Vaihteiston menoakseli on näissä matalapaineisissa turboissa eri kokoinen (isompi). Vaihteistot on myös eri numeroilla aerossa ja täyspaineisessa vaihteiston numero alkaa:FM 571XX ja matalapaineisissa FM 570XX.

Kun hain tuota uutta vakio asetelmaa, ei varaosaliikkeen CD-kataloogi näyttänyt kytkinosia matalapaineiselle 2,3t:lle. Varaosaliike sai kuitenkin hankittua uuden asetelman, luultavasti suoraan saabilta.

Olen tuolla aikaisemmin kirjoittanut samasta asiasta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2061

Luultavasti nuo virifirmojen kytkimet on sitten sovitettu tuolle erikokoiselle akselille.

Pasi #1495

9000CDE 2,3t -95
99t -78
Vastaa Viestiin