Kyllähän tässä Taas ajettiin 70-100 turvallista (välillä ei niin turvallista) kilometriä.. Sitten hän(Saab -85 900i) jätti tielle...
Eli ongelma on aina ratkennut kun on ostanut uudet tulpat.. Tulppia tosin menee kahen saan välein...
Tuntuu että se jättää enään tielle vain kylmällä koneella (jos väärä lämpöarvoistentulppien tiellä jättämistä lasketa).. Sama saabi mihin joku aika sitten tehtiin maadotusten hiomisia ns. korroosion takia, jos joku tunnistaa...
Tulpat oli ihan noessa kierteitten loppuun asti.. Yritin puhistaa muttei lähtennä käyntiin..
Viimeksi muokannut -saab_85, To Loka 12, 2006 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No ei sitä ohjauspaineensäädintäkään voi korjata. Ohjauspaineen säädin on termarikotelon vieressä/alla. Siihen menee yksi sähköjohto ja kaksi bensaletkua määräjakajalta. Määräjakaja on se iso ruma mötti ilmanputsarin päällä.
Ja tosiaan jos tulpat nokeentuvat kokoajan eikä vika ei ole tulpissa ja niiden vaihto ei ole korjausta vaan ongelman siirtämistä .
Pelastat jostain ilmaisen varaosapommin ja siitä purat tarpeelliset osat. Jos nekin rikki niin uusi ilmainen pommi hakuun, kyllä niitä löytyy. Jos koko pommi ei kiinnosta niin kyllähän noita osiakin löytyy pilkkahintaan foorumilta kunhan niitä lähetyskuluja viitsii maksaa. Ps. romuraudasta saa rahaa .
Eikö se puola oo semmonen että jos se on rikki niin se pätkii kokoajan?, en kehtaa vikalistaa alkaa tekkeen, tulis niin pitkä lista että ... Ei se silti romu oo
Voi juku, Ovatpa kalliita ... MÄäki oon vähä pelänny suuttimia..
Oliko muuten lujassa suuttimet, meinaan että eikait sieltä mee mittään rikki jos niitä alkaa väkisten vääntään?
No pittää kattoa huomenna jos läksyjen jälkeen ehtii testata ne.. Tännään vaihtoin uudeet tulpat, lähti käyntiin pätkien mutta vähä syötti kierroksia niin alko käymään
Tuli mieleen ku joku on joskus sanonu että on semmosia tehoilmansuodattimia, jotka puhdistaa ilmaa nopeampaa, mutta seos saattaa mennä liian laihaksi, niin jos se olis nyt liian rikas, niin ostais semmosen tehoilmanputsarin niin sehä tasottais? vai onkohan semmosia ees olemassa ?
Jotain muuta vikaa siinä on, kuin orggis putsarin huonous. Jos putsarille teet jotain, niin vaihda ensin ihan vain uusi filtteri sinne pömpelin sisään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Alkoin tännään katteleen sitä suuttimen irrotusta, mutten älynnyt että miten ne testataan niin en irrottanu... Eli muutama amatööri kysymys jos joku ossais selittää;
ilmamäärämittarin sijainti?
polttoainepumpun rele sijainti?, josta vissiin pitäs yhdistää napa 10 ja 87 toisiinsa. eli miten se tapahtuu?
Sitten ilmamäärämittarin vipu sijainti?
-saab_85 kirjoitti:Alkoin tännään katteleen sitä suuttimen irrotusta, mutten älynnyt että miten ne testataan niin en irrottanu... Eli muutama amatööri kysymys jos joku ossais selittää;
ilmamäärämittarin sijainti?
polttoainepumpun rele sijainti?, josta vissiin pitäs yhdistää napa 10 ja 87 toisiinsa. eli miten se tapahtuu?
Sitten ilmamäärämittarin vipu sijainti?
Suosittelen lämpimästi Alfamerin saab 900 korjausoppaan hankintaa joko lainaan lähimmästä kirjastosta, tai jopa omaksi. Siinä on neuvottu esim. juurikin nuo toimenpiteet. Lisäksi siinä on kerrottu monta muutakin juttua. Tuo Alfamerin kirja nauttii jostakin ihmeellisestä syystä "öljynvaihto-oppaan" -nimeä, mutta asiasta enemmän perillä olevathan tietävät, että esimerkiksi useimmat tuon Alfamerin tekemän opuksen havaintokuvista on otettu suoraan korjaamokirjoista. Ohjeetkin täsmäävät korjaamokirjan ohjeisiin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01