tuuli lasin puhallus suuttimet??
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
tuuli lasin puhallus suuttimet??
mikä mahtaa toisessa -89 satkussani olla kun millään asennolla ei tule kunnollista puhallusta tuulilasille sen sijaan sivuikkunoille vähän liiankin kanssa.
toiseesa satkussa taas puhaltaa tuplaten paremmin tuulilasiin. putket on hyvin kaijutin ritilöissä. alipaineet ei kuulosta vuotavan mistään suuremmin.
enkä oikein itse enään keksi muutakaan syytä huonoon puhallukseen tuulilasille.
toiseesa satkussa taas puhaltaa tuplaten paremmin tuulilasiin. putket on hyvin kaijutin ritilöissä. alipaineet ei kuulosta vuotavan mistään suuremmin.
enkä oikein itse enään keksi muutakaan syytä huonoon puhallukseen tuulilasille.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Voi olla sellanenkin homma että siihen on joskus vaihdettu
puhallin.Mä olen vaihtanut kahteen 900:seen puhaltimen. Motonetistä ostin molemmat niillä kun oli siellä ainakin aikoinaan kahta mallia niin tuli molemmat kokeiltua. Toinen oli huono ja toinen viellä huonompi.Paikalle sopivat molemmat mutta puhallus teho putus roimasti ja etenkin sen
huomaa jos laittaa puhaltamaan pelkästään ikkunalle.
puhallin.Mä olen vaihtanut kahteen 900:seen puhaltimen. Motonetistä ostin molemmat niillä kun oli siellä ainakin aikoinaan kahta mallia niin tuli molemmat kokeiltua. Toinen oli huono ja toinen viellä huonompi.Paikalle sopivat molemmat mutta puhallus teho putus roimasti ja etenkin sen
huomaa jos laittaa puhaltamaan pelkästään ikkunalle.
900i -90
Itse asiassa se ei niin hirveesti vaikuta edes puhallukseen verrattuna siihen millasta ääntä se pitää jos kytkee väärinpäin
Oli meinaan siinä toisessa puhaltimessa minkä laitoin niin merkattu molempiin napoihin +ja- tämä tarina on tosi. Oli jo puhallin kiinni niin kokeilin vaihtaa sitten vaan piuhoja keskenään ja vääräänsuuntaan pyöriessä pitää kyllä sellasta mekkalaa vaikka puhaltaakin että sen huomaa jos ei ole sokee
Oli meinaan siinä toisessa puhaltimessa minkä laitoin niin merkattu molempiin napoihin +ja- tämä tarina on tosi. Oli jo puhallin kiinni niin kokeilin vaihtaa sitten vaan piuhoja keskenään ja vääräänsuuntaan pyöriessä pitää kyllä sellasta mekkalaa vaikka puhaltaakin että sen huomaa jos ei ole sokee

900i -90
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 11:43
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
tarvoittatteko alipaine toimisella moottorilla alipainekelloja jolla läppiä avataan jos näin niin missä tuulilasille vaikuttava alipaine kello sijaitsee?
puhallin moottorin vaihdoin viime kesänä käyttetyn alkuperäisen yhdestä varaosa satkusta. muistaakseni puhalsi yhtä kuonosti vanhallaa puhaltimella kin kun se oli kunnossa. uusi puhallin oli ihan uuden veroinen et se nyt ainakin on kunnossa.
vika on ilman ohjauksessa sillä puhaltaa nyt sivu suuttimista aivan tolkuttomasti, eli ilmeisimmin ei aukaise tuulilasille menevää ilmaläppää kunnolla. mut toi kiinnostas tietää mistä sitä säädetään ennen kun puran turhaan kojelautaa. korjaamo käsiksessä on niin huono kuva et siittä on mahdotonta selvittää läppien säätö mekanismia.
puhallin moottorin vaihdoin viime kesänä käyttetyn alkuperäisen yhdestä varaosa satkusta. muistaakseni puhalsi yhtä kuonosti vanhallaa puhaltimella kin kun se oli kunnossa. uusi puhallin oli ihan uuden veroinen et se nyt ainakin on kunnossa.
vika on ilman ohjauksessa sillä puhaltaa nyt sivu suuttimista aivan tolkuttomasti, eli ilmeisimmin ei aukaise tuulilasille menevää ilmaläppää kunnolla. mut toi kiinnostas tietää mistä sitä säädetään ennen kun puran turhaan kojelautaa. korjaamo käsiksessä on niin huono kuva et siittä on mahdotonta selvittää läppien säätö mekanismia.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Yritin tiirailla alipainekellojen sijoittelua Bentleyn manuaalin kuvasta. Tulin siihen tulokseen, että ko. kello sijaitsee tuulilasin ilma-aukkojen puolivälissä. Näppäräsorminen saattaisi päästä siihen käsiksi radion aukosta. Luulisi ainakin lampun valossa näkevän, liikkuuko siellä mikään. Kellon liike välittyy puolen metrin mittaiseen poikittaiseen tankoon, joka sitten aukoo läppiä tilanteen mukaan.
EDIT:
Tuolla on sama kuva.
EDIT:
Tuolla on sama kuva.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala