lataushäikkää

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
kayak75
Matalapaineturbo
Viesti:

lataushäikkää

Viesti Kirjoittaja kayak75 »

Missäköhän Saabissani on löystynyt johtoliitos kun latausvalo palaa mutta usein kuopista ajettaessa hetkellisesti sammuu? Samoin jos sammuttaa moottorin ja käynnistää uudestaan niin usein sitten sammuu? Laturin päässä johdot tuntuvat olevan kiinni.
ah79
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Onko se nyt varmasti johtoliitos vai olisko vaan hiilet lopussa? Loppuunkuluneet hiiletkin voi käsittääkseni töyssyissä tai startissa pompata sen verran, että hetken ottaa kontaktia. Jännitemittaria laturin perään ensi alkuun, niin siinähän sen näkee, mitä sieltä tulee ulos.
veenelkku
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja veenelkku »

Mulla teki ihan samaa.Auttoi,kun pyörittelin kaikki sulakkeet.Jotain hapettumaa ilmeisesti.
Jäsen 823

Saab 96 -77
mestari
"Hölösuu"

korjausohje

Viesti Kirjoittaja mestari »

jos laturin valo syttyy äkillisesti on matka ajo pysäytettävä välittömästi ja pyöräytettävä 4:ttä sulaketta vasemmasta kornerista ja kulmasta. vika poistuu jos ei ole laturissa vikaa
Wipeout
"Kaasari"

Re: lataushäikkää

Viesti Kirjoittaja Wipeout »

kayak75 kirjoitti: Laturin päässä johdot tuntuvat olevan kiinni.
Mulla latausvalo välillä paloi ja kesti aikansa ennenkuin huomasin yhden laturille menevistä johdoista olevan kiristämättä. Sekin tuntui sormin kokeiltaessa olevan kiinni. Kiristyksen jälkeen latausvalo lakkasi palamasta. Laturi oli mulla ollut rempan vuoksi irti.
f.pentti88
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

nyt mulla on vaan semmonen vika kuupassa ettei laturi lataa ja latausvalo ei syty.. polttimo on ok, siitä olen täysin varma. laturi on aikasemmin ollut huollossa jolloinka siihen vaihdettiin joku diodi ja hiilet. mikä virka sillä diodilla on? luulisin sen olevan syynä lataushäiriöön :x
mwessman
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Diodi -tai pikemmin neljän diodin silta, tekee laturin vaihtosähköstä tasasähköä.
kayak75
Matalapaineturbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kayak75 »

Kiitoksia avusta. Hölskyttelin johtoja ja nyt ei latausvalo pala. Sitä en tiedä että miten se lataa, kun ajelen muutaman viikon välein muutaman kilometrin matkoja ja sitä ennen aina lataan akun laturilla.
KeijoAnnikki
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

kayak75 kirjoitti:Kiitoksia avusta. Hölskyttelin johtoja ja nyt ei latausvalo pala. Sitä en tiedä että miten se lataa, kun ajelen muutaman viikon välein muutaman kilometrin matkoja ja sitä ennen aina lataan akun laturilla.
Yleismittarin +/- akun napoihin. Mittaa akun voltit. Sen jälkeen kone käyntiin ja pitäis antaa selkeesti enemmän jos lataa (reilusti yli 13 volttia).
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
zonos
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja zonos »

mulla kanssa oli lataus häikkää ja vika oli laturin liittimessä. ei pysynyt paikoillaan kun ajoi, mut vika korjaantui kun ostin uuden ja siihen vielä lukitus niin hyvin pyyhkii.
Vastaa Viestiin