Meneekö katsastuksesta?
Meneekö katsastuksesta?
Mullon tommonen 900i -85. Katsastus ois tässä kohta. Pitäs tietää vielä pari asiaa, pitääkö kaaren olla kunnossa, meinaa olla aika lailla ruosteessa... Ja saako olla takana nastat ja eessä nastattomat kitkat? Eihän oven alareunan ruostuminen haittaa?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24634
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Meneekö katsastuksesta?
riippuu katsastusmiehestä.-saab_85 kirjoitti:Mullon tommonen 900i -85. Katsastus ois tässä kohta. Pitäs tietää vielä pari asiaa, pitääkö kaaren olla kunnossa, meinaa olla aika lailla ruosteessa... kunhan ei kauheasti oo törkeen näköiset -.... Ja saako olla takana nastat ja eessä nastattomat kitkat? EI
Eihän oven alareunan ruostuminen haittaa?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Tunnen yhen katsastusmiehen kaverin, vois palkata sen katsastamaan saabi
Pittää toivoa että sattuu mukava katsastus mies.. Tarkistan vielä ettei renkaskoteloissa oo reikiä ja yritän saaha kaarta vähä koriammaksi, tai ei sitä ees kunnolla tieten nää jos laittaa sen muovin kunnolla, on siinä kyllä yks reikä kaaren yläpuolella mutta paikkaan sen, oville en voi tehä mittään... Jarruistakaan en oo ihan varma....

Pittää toivoa että sattuu mukava katsastus mies.. Tarkistan vielä ettei renkaskoteloissa oo reikiä ja yritän saaha kaarta vähä koriammaksi, tai ei sitä ees kunnolla tieten nää jos laittaa sen muovin kunnolla, on siinä kyllä yks reikä kaaren yläpuolella mutta paikkaan sen, oville en voi tehä mittään... Jarruistakaan en oo ihan varma....
Renkaat kuntoon ja leimalle. Onhan niitä kaiken maailman nipottajia vieläkin asemilla töissä, mutta pääsääntöisesti on saaneet olla kaaret ruosteessa jne. kunhan ei millään lailla auton turvallisuuteen vaikuta, ts. maalaisjärjellä tarkastettu.
Onko niissä jarruissa jotain ihan selvää vikaa? Lämmität ne ensin kunnolla ja jos auto ei venkuloi kovastakaan vauhdista jarrutettaessa ja käsijarru pitää jyrkässä mäessä niin luulisi menevän läpi.
Onko niissä jarruissa jotain ihan selvää vikaa? Lämmität ne ensin kunnolla ja jos auto ei venkuloi kovastakaan vauhdista jarrutettaessa ja käsijarru pitää jyrkässä mäessä niin luulisi menevän läpi.
Mitä tuota päätöstä arpomaan:
AKEN ohjeistus,
sivu 29
Nastaero liian suuri.
Sekarengastus
Selvästi liian alhainen rengaspaine.
Virheellinen pyörimissuunta.
Korjauskehoitus
sivu 33
Ovet ja kannet:
Laaja-alaisia ruostevaurioita.
Hylätty
Vähäisiä ruostevaurioita.
korjauskehoitus
sivu 34
Muut ruostevauriot:
Joustintukien yläpään kiinnityskohta.
Varapyöräkotelo, jos pyörän putoamisvaara.
Istuimien kiinnityskohdat.
Turvavöiden kiinnityskohdat.
Kotelorakenteet.
Kattopilarit.
Tavaratilan (ruoste)vaurio, jos tavaran putoamisvaara.
Lokasuojan reuna, jos kotelorakenne.
Lokasuoja, jos puhkiruostunut tai teräviä särmiä.
Lokasuojan reunan laaja ruostevaurio.
Hylätty / Ajokielto
Sisälokasuojan ruostevaurio.
Puskurit, astinlaudat, hiekkapellit.
Hinauslaitteet
Korj.keh / Hylätty
AKEN ohjeistus,
sivu 29
Nastaero liian suuri.
Sekarengastus
Selvästi liian alhainen rengaspaine.
Virheellinen pyörimissuunta.
Korjauskehoitus
sivu 33
Ovet ja kannet:
Laaja-alaisia ruostevaurioita.
Hylätty
Vähäisiä ruostevaurioita.
korjauskehoitus
sivu 34
Muut ruostevauriot:
Joustintukien yläpään kiinnityskohta.
Varapyöräkotelo, jos pyörän putoamisvaara.
Istuimien kiinnityskohdat.
Turvavöiden kiinnityskohdat.
Kotelorakenteet.
Kattopilarit.
Tavaratilan (ruoste)vaurio, jos tavaran putoamisvaara.
Lokasuojan reuna, jos kotelorakenne.
Lokasuoja, jos puhkiruostunut tai teräviä särmiä.
Lokasuojan reunan laaja ruostevaurio.
Hylätty / Ajokielto
Sisälokasuojan ruostevaurio.
Puskurit, astinlaudat, hiekkapellit.
Hinauslaitteet
Korj.keh / Hylätty
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Renkaat: Pidän kesät alla
Ovi: Tiivisteen "nastoihin" asti ruostetta.
Jousentuet: Vissiin on vähä ruosteessa, mutta toivottavasti ei liikaa,
Kaari: pikafiksaus, teippi ja kitti..
Lokasuoja: Jos reikä, teippiä kittiä ja massaa
Eivarmaan muuta.. Yritän kokeilla tuota jarrukikkaa.. Eli sievästi jarrua ja pakittaa? en ymmärrä miten se auttaa mutta mitäpä mää ymmärrän
ps. edellisen kerran auto on jäänyt pyöräntuennasta vissiin, vaihtanu toisen puolen tukivarren, toinen ruosteessa otan irtoruosteet pois maalaan mattamustaksi ei varmaan näy...
Ovi: Tiivisteen "nastoihin" asti ruostetta.
Jousentuet: Vissiin on vähä ruosteessa, mutta toivottavasti ei liikaa,
Kaari: pikafiksaus, teippi ja kitti..
Lokasuoja: Jos reikä, teippiä kittiä ja massaa

Eivarmaan muuta.. Yritän kokeilla tuota jarrukikkaa.. Eli sievästi jarrua ja pakittaa? en ymmärrä miten se auttaa mutta mitäpä mää ymmärrän

ps. edellisen kerran auto on jäänyt pyöräntuennasta vissiin, vaihtanu toisen puolen tukivarren, toinen ruosteessa otan irtoruosteet pois maalaan mattamustaksi ei varmaan näy...
nooh en kyllä tiedä itsekkään että mihin toi perustuu mutta tuntu se viimmeksi jotain auttavan-saab_85 kirjoitti: Eivarmaan muuta.. Yritän kokeilla tuota jarrukikkaa.. Eli sievästi jarrua ja pakittaa? en ymmärrä miten se auttaa mutta mitäpä mää ymmärrän![]()

niin ja ihan rennosti vaan jarrua

9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
Lokarin kaarista ainakin repaleiset ruosteen raiskaamat, hylky -> syy, vaaralliset jalankulkijoille, kittiä päälle ja vähän vasaraa -> jälkitarkastus ok. 240 Volvoa rempatessa haalari tarttui haperoon kuskinoven kulmaan, hävisi 15x5cm pala oven alakulmasta pois, ei mitään sanomista leimalla. Eroja on ja paljon katsastuksen tulkinnoissa, käytä leimalla, näkee sitten vikalistan. Pykälien mukaan kai luukkujen yms. pitäisi olla myös ehjiä.