Tervehdys,
Eli mikäli olette aikeissa huollattaa Saabinne lähiaikoina kannattaa huolto varata ajoissa ja varmistaa öljynsuodattimen saatavuus. Itse käytin omaa -06 SC Aeroa lohkolämmittimen asennuksessa ja samalla vaihdatin öljyt ja suodattimen (ajettu 9200 km). Kouvolan Veljekset Laakkoselta sanottiin että olivat juuri ja juuri saaneet hommattua suodattimen (olin varannut huollon 3 vikkoa aiemmin) ja senkin naapurin GM-konsernin varaosista (oli sentään halvempi, mutta 69 Eur !). Saabilla on kuuleman mukaan 15000 kpl suodattimia jälkitoimituksessa.
Kertoivat myöskin että, 2007 malleissa tulee huolto-ohjelma muuttumaan siten että vuosittain tulisi käyttää autoa huollossa. Nykyinenhän ohjelma on 2 vuotta/30 tkm/silloin kun ajotietokone näyttää. Itse olen aina vaihdattanut autoihini öljyt 10 tkm välein ja tulen myös jatkossakin tekemään niin.
Hyvää syksyä !
SC Aero
Huomiotavaa huollatuksessa SS/SC
Re: Huomiotavaa huollatuksessa SS/SC
Melko kallista. Viimeksi kun suodin vaihtui kesällä, niin hinta oli luokkaa 15 EUR. Ihme vaihteluja.Aerosmith kirjoitti:Kouvolan Veljekset Laakkoselta sanottiin että olivat juuri ja juuri saaneet hommattua suodattimen (olin varannut huollon 3 vikkoa aiemmin) ja senkin naapurin GM-konsernin varaosista (oli sentään halvempi, mutta 69 Eur !).
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Samaa hintaluokkaa oli itselläkin, vaan josko tuossa V6:ssa on sitten erilainen = kalliimpikimmop kirjoitti: Melko kallista. Viimeksi kun suodin vaihtui kesällä, niin hinta oli luokkaa 15 EUR. Ihme vaihteluja.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Kappas perkule, kun niitä kutosiakin on nykyäänTKL kirjoitti:Samaa hintaluokkaa oli itselläkin, vaan josko tuossa V6:ssa on sitten erilainen = kalliimpikimmop kirjoitti: Melko kallista. Viimeksi kun suodin vaihtui kesällä, niin hinta oli luokkaa 15 EUR. Ihme vaihteluja.

I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Tästä ei ollut luovutus huollossa mitään puhetta vaikka asiasta oikein erikseen tiedustelin, etteikö suomen oloissa kannattaisi vaihtaa öljyt hieman tiuhemmin. Huoltokirjassa ei mitään mainintaa myöskään? Tullenee ilmeisesti erillisellä tiedotteella jos näin tosiaan on?Aerosmith kirjoitti: Kertoivat myöskin että, 2007 malleissa tulee huolto-ohjelma muuttumaan siten että vuosittain tulisi käyttää autoa huollossa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
no laakkosella kouvolassa oli epävirallinen kanta kun kyselin moottoritakuista, että suomen oloissa kymppitonnin välein olisi hyvä öljyjen vaihto väli. 20tkm ehdoton maksimi. ja moottoritakuu asoissahan se takuu raukeaa, jos venähtänyt yli 5000km määrätyn.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin