Matkustajan jalkatilan verkon irroitus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Hannu_J
"Tuplakaasari"

Matkustajan jalkatilan verkon irroitus

Viesti Kirjoittaja Hannu_J »

Sisätilan lämmittimelle paikkaa etsiessäni törmäsin ongelmaan eli mahtaakohan tuota matkustajan jalkatilan lehtiverkkoa saada irrotetuksi ehjänä? Verkon ympärillähän kulkee sellainen muovikaulus mutta tuntuu aika tiukalta kun sitä ruuvimeisselillä yritin kammeta irti.
Saab 9-3 2.0t Sport -00 RE85
lehtola
"Aero"

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Jos puhut siitä verkosta joka on repsikan vasemmalla puolella niin se pelkkä verkko ei ole irto-osa. Kun ostat sen Saabilta, saat koko palan johon verkko integroitu. Kait se lievää väkivaltaa käyttäen irtoaa, mutta jäljet eivät varmaan ole siistit.

Matti
tami
"Hirsch"

Re: Matkustajan jalkatilan verkon irroitus

Viesti Kirjoittaja tami »

Hannu_J kirjoitti:Sisätilan lämmittimelle paikkaa etsiessäni törmäsin ongelmaan eli mahtaakohan tuota matkustajan jalkatilan lehtiverkkoa saada irrotetuksi ehjänä? Verkon ympärillähän kulkee sellainen muovikaulus mutta tuntuu aika tiukalta kun sitä ruuvimeisselillä yritin kammeta irti.
Eikös sisälämppärille olisi hiton hyvä paikka hanskalokeron alapuolella olevaan muovikanteen kiinnitettynä. Poissa jaloista ja suurimmaksi osaksi näkyvistäkin. Tällaisen systeemin itse askartelen kun saan ostettua vain uuden sisälämppärin. Ja nimenomaan tuohon paikkaan sopivan Defan uuden 1300W näppärän pienikokoista mallia olevan puhaltimen.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

tami kirjoitti: Eikös sisälämppärille olisi hiton hyvä paikka hanskalokeron alapuolella olevaan muovikanteen kiinnitettynä. Poissa jaloista ja suurimmaksi osaksi näkyvistäkin. Tällaisen systeemin itse askartelen kun saan ostettua vain uuden sisälämppärin. Ja nimenomaan tuohon paikkaan sopivan Defan uuden 1300W näppärän pienikokoista mallia olevan puhaltimen.
Meinasitko hanskalokeron kanteen? Vai hanskalokeron alle. Alle laitettaessa saa työntää aika syvälle jotta kansi aukeaa kokonaan-> puhaltaa suoraan penkkiin. Ja varmaan tuota uutta mallia kansi kestäisikin mutta epäilen tuota vanhempaa raskaampaa mallia.
Ite askertelin putkesta "sammakonjalat" vänkärin jalkatilaan kun en tohtinut tuota verkkoa repiä irti. Siinä se möllöttää ja on helposti siirrettävissä.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
tami
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tami »

Psychocowboy kirjoitti:Meinasitko hanskalokeron kanteen? Vai hanskalokeron alle.
Hanskalokeron alle. :)
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

tami kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:Meinasitko hanskalokeron kanteen? Vai hanskalokeron alle.
Hanskalokeron alle. :)
Vieläköhän se hanskalokero jaksaa pysyä kiinni sen jälkeen ja oletko kattonut, että mahtuuko mamman sirot sääret kyytiin vielä sen jälkeen? Kuka ja mikä siihen osuu äkkijarrutuksessa?

Mulla on kanssa pellistä taiteltu tellinki mihin lämppäri on ruuvattu kiinni. Pitää vaan muistaa kotiin tullessa tarkastaa, että lämppäri sojottaa oikeeseen suuntaan.

Ja jos joku haluaa vaihtaa harmaan verkollisen keskikonsolin sivun verkottomaan, niin mä voin antaa tilalle verkottoman. hmm... mitähän hyötyä tuosta verkosta voisi olla?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Sillä verkolla ei käytännössä tee mitään. Yksi lehti tai kartta siihen mahtuu. Tamilla on 9-5 ja siinä on vähän erilainen hanskalokero kuin 9-3:ssa. 9-5:ssa sisälämppärin voi ruuvata hanskalokeron pohjaan, mutta pohjassa oleva muoviläpykkä pitää ensin kiinnittää parilla ruuvilla siihen lokeroon kiinni.

Eski
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mahtuuko näissä pienemmissä ohut sisälämppäri hanskalokeron alle vai meneekö jalkatilan korkeus liian pieneksi?
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ng900aero kirjoitti:Mahtuuko näissä pienemmissä ohut sisälämppäri hanskalokeron alle vai meneekö jalkatilan korkeus liian pieneksi?
Kyllä se uusin malli on niin ohkanen että sujuvasti menee. Ainoa heikko puoli on että sitä ei saa puoliteholle. Eli aina aina 1300w puhaltaa. Itse kun käytän omassani 700w tonne -10 asti ja sen jälkeen vasta täysille. Muuten mulla olisi tuo uusi malli jo autossa kiinni :wink: .
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Eski
"Saabisti"

Hanskalokeron alta ilma suuntautuu suoraan apukuskin penkin istuinosan etureunaan, joten kannattaa siirtää penkki taakse... Parempi paikka on sen verkkotaskun tilalla, jolloin lämppärin saa suunnattua yläviistoon, jolloin ilma kiertää paremmin. 9-5:ssa keskikonsolin sivut on verhoiltu lattiamatolla, joten siihen rättiin sitä ei voi kiinnittää, mutta 9-3:ssa tosiaan onnistuu.

Eski
ng900aero
"Saabisti"

Eski kirjoitti:Hanskalokeron alta ilma suuntautuu suoraan apukuskin penkin istuinosan etureunaan, joten kannattaa siirtää penkki taakse... Parempi paikka on sen verkkotaskun tilalla, jolloin lämppärin saa suunnattua yläviistoon, jolloin ilma kiertää paremmin. 9-5:ssa keskikonsolin sivut on verhoiltu lattiamatolla, joten siihen rättiin sitä ei voi kiinnittää, mutta 9-3:ssa tosiaan onnistuu.

Eski
Laitoin viime syksynä 9-5:een Calixin pienen puhaltimen sinne hanskalokeron alle ja ainakin siinä lämmin ilma osasi nousta yllättävänkin tasaisesti ylös koko kajuuttaan.
Ehkä ng:ssä on penkki lähempänä, mutta sivujalkatilaa en haluaisi pienentää yhtään enempää.
Psychocowboy kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Mahtuuko näissä pienemmissä ohut sisälämppäri hanskalokeron alle vai meneekö jalkatilan korkeus liian pieneksi?
Kyllä se uusin malli on niin ohkanen että sujuvasti menee. Ainoa heikko puoli on että sitä ei saa puoliteholle. Eli aina aina 1300w puhaltaa. Itse kun käytän omassani 700w tonne -10 asti ja sen jälkeen vasta täysille. Muuten mulla olisi tuo uusi malli jo autossa kiinni :wink: .
Hyvä tietää. Tarkoitatko Defaa, Calixia vaiko jotain muuta?
Eski
"Saabisti"

Pienellä lämppärillä tarkoitetaan todnäk Defa Terminiä.
http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php ... 371965b193

Eski
ng900aero
"Saabisti"

Eski kirjoitti:Pienellä lämppärillä tarkoitetaan todnäk Defa Terminiä.
http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php ... 371965b193

Eski
Olipas littana rasia, tuo taitaa maksakin aika paljon?
Itse ostin vuosi sitten jonkin Calixin vaaleanvärisen 49e maksaneen lämmittimen ja se oli kanssa aika ohut, ja sen puhallusnopeus oli hyvä, eli sai ilman virtaamaan kivasti.
Kaiketi sillä ropellin koollakin on merkitystä?

Kertokaas joku onnistuneista ng900/og9-3 sisälämmitinasennuksista jotka sijoittuvat hanskalokeron alle. Tai oikeastaan tarvisi tietää että mikä lämmitin soveltuu sinne.
ysikolmonen
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

[/quote]
Kertokaas joku onnistuneista ng900/og9-3 sisälämmitinasennuksista jotka sijoittuvat hanskalokeron alle. Tai oikeastaan tarvisi tietää että mikä lämmitin soveltuu sinne.[/quote]

Mulla on Defa 2000 asennettuna hanskalokeron alapuolelle. Ihan ok jalkatilat apukuskilla ja onpahan lämppäri poissa jaloista. Olen käyttänyt molempia tehoja 1000/2000. Isommalla teholla lämmmittää apukuskin penkin sopivasti, ei tarvi istuinlämmitintä :D
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
ysikolmonen
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

[/quote]
Kertokaas joku onnistuneista ng900/og9-3 sisälämmitinasennuksista jotka sijoittuvat hanskalokeron alle. Tai oikeastaan tarvisi tietää että mikä lämmitin soveltuu sinne.
[/quote]

Mulla on Defa 2000 asennettuna hanskalokeron alapuolelle. Ihan ok jalkatilat apukuskilla ja onpahan lämppäri poissa jaloista. Olen käyttänyt molempia tehoja 1000/2000. Isommalla teholla lämmmittää apukuskin penkin sopivasti, ei tarvi istuinlämmitintä :D
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
Vastaa Viestiin