Jäässäkö? (ei käynnisty)
Jäässäkö? (ei käynnisty)
Terve
Nyt on sellainen pikkuonkelma että saabi ei käynnisty, hörähti kerran, sammui heti ja sitten ei mitään. Pitkistä starttiyrityksistä huolimatta ei tullut yhtään bensanhajua joten bensapuolen onkelmasta lienee kyse? Voiskiko olla niin hyvä onni että on vain jokin paikka jäässä? Sunnuntaina viimeksi ajettu ihan ongelmitta, tämän jälkeen seissyt muutaman päivän pakkasessa.
Mitäs pitäisi tutkia, bensapumppu / rele tms vai odotella vaan lämpimiä kelejä? Ei saa helposti viedyksi mihinkään sulamaankaan valitettavasti.
Edit kyseessä vm.93 2.1i16v 210tkm lasissa
Nyt on sellainen pikkuonkelma että saabi ei käynnisty, hörähti kerran, sammui heti ja sitten ei mitään. Pitkistä starttiyrityksistä huolimatta ei tullut yhtään bensanhajua joten bensapuolen onkelmasta lienee kyse? Voiskiko olla niin hyvä onni että on vain jokin paikka jäässä? Sunnuntaina viimeksi ajettu ihan ongelmitta, tämän jälkeen seissyt muutaman päivän pakkasessa.
Mitäs pitäisi tutkia, bensapumppu / rele tms vai odotella vaan lämpimiä kelejä? Ei saa helposti viedyksi mihinkään sulamaankaan valitettavasti.
Edit kyseessä vm.93 2.1i16v 210tkm lasissa
Viimeksi muokannut ou812, To Marras 02, 2006 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jäässäkö?
Minkälainen saabi? 93-ruiskusatku sähköruiskullako?ou812 kirjoitti:saabi ei käynnisty
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kävin taas koittamassa ja kaadoin pullon masinolia tankkiin, ei lupaa edes vieläkään.
Eipä voi sanoa että mitään hörinää kuuluisi bensapumpusta kuskinpenkille asti. Pitänee pyytää kaveri kuuntelemaan kun starttaa että kuuluko sieltä mitään?
Bensansuodatinta ei ole vaihdettu ainakaan pariin vuoteen, mikähän se vaihtoväli olisi? Suodatin on vissiin tankin etupuolella auton pohjassa vai, helppo vaihtaa itse jos pääse auton alle?
Tulpat on 30 tkm ajetut platinat niillä pitäisi mennä vielä toinen mokoma.
Eipä voi sanoa että mitään hörinää kuuluisi bensapumpusta kuskinpenkille asti. Pitänee pyytää kaveri kuuntelemaan kun starttaa että kuuluko sieltä mitään?
Bensansuodatinta ei ole vaihdettu ainakaan pariin vuoteen, mikähän se vaihtoväli olisi? Suodatin on vissiin tankin etupuolella auton pohjassa vai, helppo vaihtaa itse jos pääse auton alle?
Tulpat on 30 tkm ajetut platinat niillä pitäisi mennä vielä toinen mokoma.
pitäisi sitten vielä saada auto sulaksi niin sinoli tehoaisi, ei sekään jäätä sulata...
muutama 10 000km välein pitäisi suodatin vaihtaa, mieluiten kerran vuodessa... on helppo vaihtaa jos alle pääsee ja pultit aukeaa jasen jälkeen menevät tiiviisti kiinnikin!
muutama 10 000km välein pitäisi suodatin vaihtaa, mieluiten kerran vuodessa... on helppo vaihtaa jos alle pääsee ja pultit aukeaa jasen jälkeen menevät tiiviisti kiinnikin!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
100000tonnia on saabin ohjeen mukaan suttarin vaihto. Tuollaisiin en usko että suodatin jäätyy näillä keleillä. Kolautappa harjalla tankin pohjaan samaan aikaan kun joku starttaa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Usko mitä uskot. Kaverin K-jetillä varustettu Volvo 240 hyytyi just tuolleen. Suvikelilla kulki hienosti ja pakkasella ei edes käyntiin. Vaihdettiin suodatin ja sen jälkeen se on lähtenyt käyntiin pakkasmittarista huolimatta.900i kirjoitti:100000tonnia on saabin ohjeen mukaan suttarin vaihto. Tuollaisiin en usko että suodatin jäätyy näillä keleillä. Kolautappa harjalla tankin pohjaan samaan aikaan kun joku starttaa.
Samaa serkku tuossa kertoi 99 turbonsa kanssa, että eipä olisi uskonut mikä ero on auton kulkemisessa, kun vaihtoi bensansuodattimen. Kannattaa uusia se suodatin silloin tällöin, eikä luottaa edellisen omistajan huoltaneen sitä ohjekirjan mukaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ainakin 8v ruiskukoneissa suodatin on konehuoneessa kuskin puolella
siinä ruiskun vieressä. Erittäin helppo vaihtaa, 2 pulttia irti, bensaletkut on irti
tässä kannattaa varoa että prikat eivät pääse tippumaan ellei suodattimen kanssa tule uusia. Seuraavaksi banjo auki niin suodatin onkin käsillä. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
siinä ruiskun vieressä. Erittäin helppo vaihtaa, 2 pulttia irti, bensaletkut on irti
tässä kannattaa varoa että prikat eivät pääse tippumaan ellei suodattimen kanssa tule uusia. Seuraavaksi banjo auki niin suodatin onkin käsillä. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
Ei herneitä. 88-89vuonna suodattimen paikka vaihtuu auton alle oikealle taka akselin lähettyville. Käykää sanomassa uskokaa mitä uskotte muillekkin palstoille joissa käsitellään saabin laatimia huolto ohjelmia.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015