Kytkin??

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabistinro900
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 15:53
Paikkakunta: Espoo

Kytkin??

Viesti Kirjoittaja saabistinro900 »

Veljet ja sisaret,

Jatkan jälleen tyhmien kysymysten sarjaa, eli...

Millä tavalla NG900:n kytkin alkaa reistailla kun lähestyy loppuaan? Mikä on tyypillistä, mitä oireita tulis tarkkailla ja mihin aikaan vaivat yleensä ilmestyy?

Ja tärkein tietysti, eli jos viepii huoltoon (esim. Espoossa Kanerva tai TOREK), niin paljonko kustantaa kytkinremppa vm.96, 900t SE, aj. 190 000km. ??

Please tell me...
SAAB 900SE 2.0 Turbo, 136kw, vm.96, aj. 230tkm.
Onko aikuisella iällä iskevä Saabismi ns. kakkostyypin Saabismi?
Numba
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Viesti Kirjoittaja Numba »

900s -94
Vaijerilla toimiva tapaus. Vaijerinkuoressa ilmeisesti autom.säätö. Poljin raskas käyttää, lisäksi kytkin ottaa kiinni tosi alhaalta (kytkin irroittaa hyvin, mutta poljin on silloin aivan liikkeen lopussa).

Kohtasin toisenkin aivan samanlaisen tapauksen samanikäisesssä 900:ssa (molemmilla ajettu alle 120 tkm). Näissä alkuaikojen ng900:ssa on ollut joitain ongelmia kytkimissä. Jotenkin tuntuu, että käyttäjät vaan tottuvat näihin huomaamatta muutosta. Remonttireiskani kertoi vaihtaneensa tämän ikäiseen kytkimen 70 tkm:n kohdilla. Jotain häikkää levyssä.

Kokemuksia vaijeri käyttöisistä kytkimistä.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

http://www.speedparts.se/prod/sp_vxl_koppling.shtml

Ombyggnadssats till hydraulisk koppling

Jollain kokemuksia tuosta niin avautukoon?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin