Pakki pomppaa pois päältä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Capri89
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Marras 09, 2006 12:57
Paikkakunta: Mäntsälä

Pakki pomppaa pois päältä

Viesti Kirjoittaja Capri89 »

Tervehdys kaikille!

Olen vanha foorumin lukija, mutta nyt kirjoittelen.
Autona 900 2,1 -92 257tkm

Mikähän mahtaa olla vikana? Varsinkin ylämäkeen peruuttaessa pakki pamahtaa pois päältä. Vaihdekepin nuppikin on vinossa, eikä sitä saa suoraan :( Onkohan vika vaihteen siirtimen nivelissä, vai onko pakkiratas hajalla? Kiitos etukäteen avusta!
900 2,1
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

pakkiratas minulla ainakin aina ollut...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Capri89
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Marras 09, 2006 12:57
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Capri89 »

Millanen homma vaihtaa? Siis paljonko korjaamot rokottaa?
Pakko se on korjata kun auto on muuten timmissä kunnossa.
900 2,1
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kannattaa heti suosiolla hommata "uusi" laatikko, ja vielä semmoinen mikä on 7 ensiö välityksellä kun muistelisin että on aika isot kierrokset noilla 2,1 välityksillä..
korjaamon hintoja en osaa yhtään sanoa, itse on kaikki tehty...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Capri89 kirjoitti:Millanen homma vaihtaa? Siis paljonko korjaamot rokottaa?
Pakko se on korjata kun auto on muuten timmissä kunnossa.
Laatikon avauksen vaatii, eli nyrkkipajalla avaimet käteen tyylillä (eli siis et pura laatikkoa irti itse) teetettynä hyvä hinta-arvaus 500-1000€, merkkiliikkeessä kerro hinta n. kolmella.

Kannattaa myös tarkastaa moottorin tukikumit ja niiden pultit. Jos moottori/vaihteisto-paketti pääsee elämään liikaa, niin saattaa siksikin hyppiä vaihde pois päältä. Omassa satkussa oli ihan samaa vikaa, ja laatikkoa vaihtaessa huomasin, että kuskin puoleinen tukikumin pultti ei ollut edes sormitiukkuudessa. En kyllä tiedä olisiko pakin pois pomppinen (nimenomaan etenkin ylämäkeen peruuttaessa tuota teki) korjaantunut pelkällä pultin kiristyksellä, kun samaan syssyyn tuli tosiaan vaihdettua koko suden lailla ulvonut laatikko "uuteen".
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

En tiä sitte mistä johtu, mut mulla oli moottorin etutuki kumi poikki, niin kovasti kun kiihdytti pakilla, niin hyppäs vapaalle kans.
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tuolle pystyy antamaan ensiapua kun avaa laatikon kylkiluukun ja pyöräyttää sen pakin siirtäjän toisinpäin. Siirtäjä vie sitten pakkirattaat paremmin päällekkäin, ohi kuluneen osan. Jossain oli kuvallinen selostuskin tästä kun muistais..
Aki Peltola #1132
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Aksu900 kirjoitti:Tuolle pystyy antamaan ensiapua kun avaa laatikon kylkiluukun ja pyöräyttää sen pakin siirtäjän toisinpäin. Siirtäjä vie sitten pakkirattaat paremmin päällekkäin, ohi kuluneen osan. Jossain oli kuvallinen selostuskin tästä kun muistais..
Tuolta löytyy ohjeistus:
http://townsendimports.com/Web/transmis ... ar_mod.htm
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ronska kirjoitti:Tuolta löytyy ohjeistus:
Tuolla sama tarina, mutta yksi havainnekuva enemmän:
http://www.fixmysaab.com/tranny/tranny_reverse.html

Tuolla myös jotain maisemakuvaa:
http://www.fixmysaab.com/tranny/tranny_step2.html

Pomppaavan pakin kanssa pystyy myös elämään, muistaa vaan pitää vaihdekepistä kiinni peruuttaessa ja varoo äkillistä kaasunkäyttöä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin