No niin alkoi öljyä mennä. Viimeisellä 1000km vajonnut ylärajasta alarajaan. Varattu aika venankumien vaihtoon ja samalla venakopantiiviste uusiksi ja kannen tiukkuuden tarkistus.
Tähän oli tehty venttiilien hionta ja kannen oikaisu 60tkm sitten jollain pajalla edellisen omistajan toimesta mutta eivät raaskineet vaihtaa kumeja samalla.
Tuleeko kenelläkään vielä mitään sellaista mieleen jota voisi tsekata hävikin suhteen? Voiko kannen tiiviste kuitenkin olla rikki ja miten sen voisi tutkia ilman avaamista?
Puolilämpimänä pölläyttää käynnistettäessä silloin tällöin ison sinisen savupilven, ei kuitenkaan aina.
Turbo vaihdettu joten se on eliminoitu ja ainut ulospäin näkyvä vuoto on venakopantiiviste.
Ei hävitä jäähdytinnesteitä.
Öljynkulutus 900 -94 turbo
Mulla oli tuota samaa luokkaa kulutus.. Eritoten kun polki. Syinä oli venavarren kumit ja kuluneet ohjurit. En ole vielä purkanut vanhaa kantta, mutta noi ne kaiken järjen mukaan oli..
vuotavat venavarret aiheutti sitä, että öljy valu sylinteriin (pölläytys) sekä kunnolla polkiessa moottori huohotti varsin paljon (kun pako & imukanavan paineita pääsi öljytilaan) ja tämä sai öljyhöyryn huohottamaan turbon imupuolelle, jolloin turbo imi öljyä ic:hen ja moottoriin = kakstahti tuoksuja takanatulevalle, kun polki kunnolla...
Nyt on tilalla toinen kansi, jossa perus ohjuri&kumirempan lisäksi r-seetit, lautaskulma 30 astetta, imukanavan ohjuripesä muotoltu uusiksi, ohjurit lyhennetty, kanavat lasikuulapuhallettu ja hyvin sysää taas, eikä kuluta yhtään öljyä
Hook
vuotavat venavarret aiheutti sitä, että öljy valu sylinteriin (pölläytys) sekä kunnolla polkiessa moottori huohotti varsin paljon (kun pako & imukanavan paineita pääsi öljytilaan) ja tämä sai öljyhöyryn huohottamaan turbon imupuolelle, jolloin turbo imi öljyä ic:hen ja moottoriin = kakstahti tuoksuja takanatulevalle, kun polki kunnolla...
Nyt on tilalla toinen kansi, jossa perus ohjuri&kumirempan lisäksi r-seetit, lautaskulma 30 astetta, imukanavan ohjuripesä muotoltu uusiksi, ohjurit lyhennetty, kanavat lasikuulapuhallettu ja hyvin sysää taas, eikä kuluta yhtään öljyä
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.