<avautuminen>Tänään saavuin työpaikan parkkipaikalle juhlavan savun saattelemana. Kabiiniin tunki palaneen öljyn käry ja savua tuli pellin alta ihan riittävästi. Äkkiä ruutuun ja auto sammuksiin. Sen verran uskalsin kurkata pellin alle tässä vaiheessa, että DP:n alkupätkältä nousi vielä savukiehkura ja koko koneen etualaosa oli hyvän öljykylvyn saanut. Aamuhämärässä en käynyt enempää tutkimaan, toivottavasti on vaan esim. turbon öljyputki... 20 vuotta vanha auto ja nyt jo hajoaa, eikö mitään tehdä enää kunnolla!
Perjantaina pitäis vielä ajella 230 km, eikä oikein muita kulkineita ole.
</avautuminen>
Savukone
Ei se ollutkaan turbon öljyputki, automaattilootan öljyputken korjauspala (pätkä letkua klemmareilla putkeen tulleen reiän kohdalla) oli syynä. Kyllä se kestikin reilut 2 vuotta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
Onko siinä putkea jäljellä sen verran, että saisi helmiliitoksella vähän tukevamman jatkeen? Uusi letkuputkikin saattaisi olla hyvä, jos meinaat autoa vielä pitää.
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/letkut/
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/letkut/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllähän siihen tietysti helmiliitoksen saisi jos laittaisi pätkän putkea väliin ja helmiliitoksen molempiin päihin. Todennäköisesti kuitenkin vaan laitan uudestaan pätkän letkua muistutan itseäni tarkastamaan liitoksen kunnon aina joskus.
Kyseessä siis ylempi putki ja vuotokohta on suunnilleen siinä, missä noissa linkin kuvissa vaihtui putki letkuksi siellä alhaalla.
Kyseessä siis ylempi putki ja vuotokohta on suunnilleen siinä, missä noissa linkin kuvissa vaihtui putki letkuksi siellä alhaalla.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856