9000 88vm

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Teme76
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 14:44

9000 88vm

Viesti Kirjoittaja Teme76 »

Minkäslainen remontti mahtais olla edessä jos ostais vm88 9000, jossa luultavasti häikkää jarrutehostimessa?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9000 88vm

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Teme76 kirjoitti:Minkäslainen remontti mahtais olla edessä jos ostais vm88 9000, jossa luultavasti häikkää jarrutehostimessa?
No luultavasti jarrutehostinremontti on edessä :roll:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 9000 88vm

Viesti Kirjoittaja Suomik »

V.J.S kirjoitti:
Teme76 kirjoitti:Minkäslainen remontti mahtais olla edessä jos ostais vm88 9000, jossa luultavasti häikkää jarrutehostimessa?
No luultavasti jarrutehostinremontti on edessä :roll:
Haloo! Onpa hyvä vastaus foorumin uudelle tulokkaalle? :x Varmaan houkuttaa Temeä kirjoittamaan toisenkin viestin...

Remontista: ei ole itsellä kokemusta (juuri JARRUT on toistaiseksi pelanneet vaikka lähes kaikki muu on käyty läpi :lol: ), mutta ei se mahdoton juttu ole jos vähänkin avaimet pysyy käsissä. Tehostin on akun alla/takana rintapellissä, joten paikka on vähän syvällä ja piilossa. Akun ja akkutelineen irrottamalla alkaakin sitten jo tilaa aueta.

Jos vika tosiaan paikantuu tehostimeen, löytyy vaihtotehostimia varmasti ja kohtuu hintaan. Haaste onkin siinä että varmistut "uuden" osan toimimisesta etukäteen. Vaihto-operaation jälkeen joudut ilmailemaan jarruja, ja tuon ikäisessä ainakin takasatuloiden nipat tuskin aukeavat katkeamatta. Yksi vaihtoehto on tietty ilmata irrottamalla letku satulasta.

Kannattaa tutkia tarkkaan alipainejärjestelmän tiiviys, varsinkin se tehostimen alipainelerssi. Jos on vuotoja, häipyy tehostuskin. Yleensä kyllä alipainevuoto paljastuu kun kone käy tyhjäkäyntiä miten sattuu ja seokset on pielessä.

Onko muuten autossa ABS? Jos on, kuvio on vähän toinen. Seuraavassa pari linkkiä mistä voi olla apua. Haku-nappulalla tuntuu löytyvät aika hyvinkin jauhantaa asiasta, kun valitsee osioksi tonnarit ja hakusanaksi vaikka jarrutehos*

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... rutehos%2A

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... rutehos%2A
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Vastaa Viestiin