Kynnyslistat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
DDT
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 07:38
Paikkakunta: Espoo

Kynnyslistat

Viesti Kirjoittaja DDT »

Märkäkorva tässä foorumissa; morjens vaan

(Toivottavasti ei tule rivinvaihto yms. onglmia. Ja taisin mokata edellisen viestinkirjoituksen jotenkin (aihe puuttui? ei tullut näkyviin))

Kovasti olen tätäkin foorumia lueskellut, koska uusi Saabi on ollut jo pitkään hakusessa. Asiallisuudessaan yms. mm. suomi24 jää 'hiukan' jälkeen. Täältä löytyy ihan hemmetinmoisia asiantuntijoita. Taitaabi olla niin, että liityn jäseneksi.

Ennen kuin menen mun ekaan varsinaiseen ihmetykseen/kysymykseen haluan kertoa: Ostin elämäni viidennen Saabin. Ja myös kalleimman. 900 2.0 -98 91tkm (karvalakkiversio, maksoi kuitenkin riittävästi rahaa mulle), mutta saatiin mitä etsittiinkin:

Saab, ilmastointi ja 'sähköikkunat' emännälle :D . Ja kahden kuukauden kiertelyn/etsinnän jälkeen mun mielestä sika siisti.

Tonnareitakin katseltiin, mutta ei sattunut sopivaa kohdalle :-( ?.

Perhana meinasin jopa lipsahtaa Mer** Ben* -merkkiseen moottoroituun kulkuvälineeseen. #¤$&#!# :twisted:

Luultavasti/toivon mukaan Saabistamme on iloa useammaksi kuin pariksi vuodeksi (myös Mr cardoctor oli samaa mieltä). Sieltä sai jopa ystävällistä! ja hyvää palvelua (siis AKE:sta!), mutta AKE:sta ehkä sitten myöhemmin.

Ei ole ajotietsikkaa (mutta digitaalinen lämpömittari! :-)), turboo yms. mutta toivon mukaan muuten vaan hyvä saab. Tuskin tämäkään kuitenkaan jää ensimmäisenä jalkoihin tuolla tien päällä.

Hiukkasen kuitenkin huimaa kun katsoo nykyisen version konehuoneeseen. Kaikki edelliset saabit ovat olleet sitä ikäluokkaa (
viimeisin -84 2.0i 305tkm), joihin on osannut ja voinut tehdä itse monia asioita (kone ylös yms.).

Niin, pitikös minun sitten lopultakin kysyä jotain tän lätinän jälkeen (taidan olla niin täpinässä vieläkin tuon biilin suhteen...).

Mun eka kysymys täällä:
En vielä ole ehtinyt perehtymään kynnyslistoissa oleviin muovisuojuksiin ja niiden takana olevaan tilaan (tai itse asiassa koko halavatun autoon. Meni likaiseksi tänään :-( .... !) . Listojen takana voi ilmeisesti kuitenkin muhia mitä vaan. Saako ko. listat irti niin, että ne voi myös pistää takaisin ilman ylimääräistä tuskaa. En auton ostovaiheessa edes halunnut uskoa, että siellä olisi jotakin 'pielessä', koska näytti siltä myös montulla, että autolla on ajettu vain silloin kun aurinko on paistanut. Tarkoitus on kuitenkin käydä koko auto läpi tässä pikku hiljaa.

-Galvannoinnista tai sen puutteesta kysyn ehkä seuraavaksi (haku tuotti vain yhden matchin)
-Vaha (pitkästä aikaa biili, jonka maalista haluan pitää huolta): luen haun tulokset.

DDT
3 * 99 75-84 (R.I.P.), OG900 -84 (R.I.P.) , NG900 -98
9-3 1.8t SC -07 ajossa
#2127
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ne muoviset astinlaudat lähtee irti kun vetää ne reippaasti irti suoraan ylöspäin, tai ei nyt ihan suoraan ylöspäin mutta sellaisessa 60 asteen kulmassa. Ovat kiinni muovisilla kiinnikkeillä jotka hajoavat takuu varmasti ja uudet pitää hankkia. Niitä taisi olla 4 kpl siellä jotka maksaa valtuutetulla myyjällä jotain 2 eur kpl eli suhteellisen tyyriit ovat. Tosin saattaa ne lähteä ehjänäkin jos ottaa lämpösellä ilmalla, minä kun pakkasella ne listat nykäsin niin palaset lenteli

Tervetuloa foorumin käyttäjäksi
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tervetuloa foorumiin

WIS(workshop information system), eli sähköinen huolto-opas on oiva apuväline noissa hommissa. Usein (ainakin mulle) käy niin että sitä rupeaa innoissaa tempomaan jotain ja vasta jälkeen päin huomaa että jotain tuli rikottua.
WIS:iä voit tiedstella vaikka allekirjoittaneelta yl:llä.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin