bensapumppu vaihdettu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kerttu
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 19:22
Paikkakunta: rovaniemi

bensapumppu vaihdettu

Viesti Kirjoittaja kerttu »

suhteellisen helppo homma käyttämällä peltisaksia takapenkin alla, aikaa meni eniten siihen hommaan kun sain sen hiton ämpärin ulos ja takaisin, väkivallalla varmasti särkyy kansilevy, luulin pumpun oleva alkuperäinen, mutta se oli jo kerran vaihdettu en vaan tienyt koska ja miksi niinpä vaihdoin sen uuteen, onpahan nyt se entinen varaosana takahutlarissa.
900 s kaksovinen alkuperäisillä renkailla, valtterin trimmaava.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kaupparatsu kirjoitti:Kerttu hyvä, oisit laittanut kerralla TDI:n ruiskupumpun sinne.
Ei Saabin käyttämät muoviset polttoaineen siirtoputket ole yliluonnollisen kestäviä, saattavat antaa ruiskutuspumpun tuottamassa paineessa periksi.

Lisäksi edes Motonetistä ei löydy tankkiin asti ylettyvää jakopään hihnaa.
petok
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja petok »

Ostin Biltemasta pumpun 35€ hintaan. Tarkoitettu 9000 mutta päättelin, että sopii omaan NG900 2.0s -97. Otin alkuperäisen pois. Ainoa eroavaisuus on, että bensanlähtöliitin on 8mm. Mittailin alkuperäistä ja totesin sen olevan 6-7mm luokkaa, joten en saanut letkua siihen kiinni. Pitää varmaan laittaa 8mm letku ja yrittää saada se T-haaraan jotenkin kiinni. Onko Motonetin pa-pumpun kanssa sama ongelma? Aina kun yrittää korjata, niin jotain mene rikki. Ämpärin päällä oleva musta liitin/venttiili napsahti poikki. Sitten sitä metsästämään.... perk...

Niin yläkautta sissään :oops:

Kiitos heille, jotka aiheesta hyviä neuvoja ovat jakaneet!
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Itse yllätyin kuinka helposti toi hoituu alateitsekin - kunhan saa auton noturille ja tankki on suht tyhjä :roll:
Neljännestankillinenkin bensaa niin tarvitaan kaveria mukaan kannattalemaan tankkia.
Kiinni ruostuneet letkuklemmarit teettää hieman ylimääräistä näpertämistä, jotta saa ne rikottua ja siten auki, koska kierteet on ruostuneet sileeksi. Ehjänä ei kaikkia ainakaan 100tkm ajetusta saa, joten uudet lemmarit mukaan... samallahan sen vaihtaa bensasuodattimenkin.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

petok kirjoitti:Ostin Biltemasta pumpun 35€ Onko Motonetin pa-pumpun kanssa sama ongelma?
Siinä piti muistaakseni olla 7.5mm. bensaletkua joka oli toiseen päähän hieman löysä ja toiseen päähän vähän tiukka..
Kannattaa varmistaa että käytettävän bensaletkun ulkokuorikin kestää bensassa lillumista.
Vastaa Viestiin