Terve!
Auto 9000CDE 2.3T vm -95 ajettu 187tkm toimii hyvin, sen jälkeen kun faijan kanssa avattiin kaasuläpän asentotunnistimen anturi jossa oli kylmäjuotos.Kylmäjuotos aiheutti kierrosluku/muuta sekoilua...
Nyt pitäisi selvittää pienempi jäljelle jäänyt huoli.Eli konehuoneesta jostain ilmanputsarin lähettyviltä kuuluu jotain mystistä konemaista säätöääntä????Mitä antureita siellä voisi olla, jotka kuuluvat säätää jotain mutta ei niin kovalla äänellä??Ääntä on kuulunut aina kylmällä ilmalla ja kun talliin ajaa niin ääni katoaa noin minuutin kuluttua?????
Kylmässä "tietokonemainen" säätövikinä???
Re: Kylmässä "tietokonemainen" säätövikinä???
Pakokaasujen kierrätykseen liittyvä ilmapumppu on joissain malleissa ilmanputsarin alla.2.3TT kirjoitti:Eli konehuoneesta jostain ilmanputsarin lähettyviltä kuuluu jotain mystistä konemaista säätöääntä????Mitä antureita siellä voisi olla, jotka kuuluvat säätää jotain mutta ei niin kovalla äänellä??Ääntä on kuulunut aina kylmällä ilmalla ja kun talliin ajaa niin ääni katoaa noin minuutin kuluttua?????
Itsellä tuo jäi joskus jumiin niin pitkäksi aikaa, että akku meni tyhjäksi

Tuo tosin piti kovempaa surinaa, joka kuului muutaman metrinkin päähän.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
surina/pärinä,
kateltiin tossa pojan kanssa noita autoja,ja kuunneltiin niitä surinoita,ja suoritettiin valoreleen vaihto-operaatio.ylimääräiset äänet hävisivät.pitää vaan kuunnella seuraavat päivät,josko ne kitinät siirty mun autoon.ei ainakaan vielä oo ilmaantunu.tosin en oo vielä ajanut,tyhjäkäyniä vaan kokeillut,ei kitissyt.se on toi kalja,joka häiritsee näitä säätöhommia,ainakin joskus.
Vika taisi löytyä!
Eli vinkunaa/vikinää/kitinää kuului relemäisessä muodossa kirkaskantisen relelaatikon luota ja jostain sieltä edestä(pakkasen mukaan)..Valoreleen vaihto pienensi ääntä, mutta vika taitaa selittyä sillä että:Ajovalojen suuntauksen ollessa 0 asennossa keula äänteli, käänsin ykköselle ja ääni katosi.kääntelin nappia ohjaamossa aamulla matkalla töihin ja se oli kuin onn/off kytkin sille äänelle..Eli täytyy kattella minkä releen takana on toi ajovalojen suuntauksen säätö.Eipä käynyt mielessäkään että se oli tosta kiinni.Tosin kaasuläpän asentotunnistimen anturi aiheutti ongelmaa aikasemmin sen verran mukavasti ettei toi ääntely edes haitannut..
Eli vinkunaa/vikinää/kitinää kuului relemäisessä muodossa kirkaskantisen relelaatikon luota ja jostain sieltä edestä(pakkasen mukaan)..Valoreleen vaihto pienensi ääntä, mutta vika taitaa selittyä sillä että:Ajovalojen suuntauksen ollessa 0 asennossa keula äänteli, käänsin ykköselle ja ääni katosi.kääntelin nappia ohjaamossa aamulla matkalla töihin ja se oli kuin onn/off kytkin sille äänelle..Eli täytyy kattella minkä releen takana on toi ajovalojen suuntauksen säätö.Eipä käynyt mielessäkään että se oli tosta kiinni.Tosin kaasuläpän asentotunnistimen anturi aiheutti ongelmaa aikasemmin sen verran mukavasti ettei toi ääntely edes haitannut..