Välystä ohjauksessa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mjm
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:48
Paikkakunta: Kerava

Välystä ohjauksessa

Viesti Kirjoittaja mjm »

Mistähän voisi johtua välys 900i -92 ohjauksessa? Klappi tuntuu esim. maantiellä suoraan ajettaessa kuolleena kohtana ohjauksessa. Rattia siis pääsee kääntelemään hiukan ilman että auton kulkusuunta muuttuu. Paikallaan rattia kevyesti edestakaisin käännellessä kuuluu myös selvä klok klok jostain. Välykseen ei vaikuta vaikka renkaat kääntää osittain linkkuun.

Rattiakselin alempi ristinivel on hiukan väljä, mutta se ei ole kokonaan syypää klappiin. Raidetangon ulommat päät on kunnossa. Ratin kääntely ei siis välity raidetangon päihin asti. Katsastuksen ja ohjauskulmien säädön yhteydessä ei ilmennyt mitään huomauttamista.

Ei tuo välys kovin paha ole, mutta kun kyse on kuitenkin ohjauksesta niin olisi se hyvä saada kuntoon.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Oisko rattiakselin ylempi nivel tai sen kiinnitys siihen ratilta tulevaan akseliin? Omassani kun se oli löysällä niin oli vastaava oire.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Raidentangon sisemmät ja ulommat päät syyniin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin