On alkanut ottaa päähän kun satkuni vaihdetanko pyörii. Kepukka siis pyörii sen vaihteistossa olevan muovisen pallon ympäri, ja kiertää nahkaista paljetta ikävästi ruuville. Korjaamolla monttööri kehotti kokeilemaan pikaliimaa kepin ja pallon väliin, mutta kokeilu osoittautui tuloksettomaksi. Lisäksi olen havainnut että myös itse pallukka pyörii.
Pitääkö koko keppi palloineen ja härpäkkeineen vaihtaa? En ole uskaltanut irroittaa palloa (kolmella ruuvilla oleva levy pitää sitä paikoillaan), koska en tiedä minkälaista tuhoa saan sillä aikaiseksi. Onko kellään kokemuksia asian tiimoilta?
Pyörivä vaihdetanko
Pyörivä vaihdetanko
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Kepin voit ottaa irti huoletta. Sen saa takaisinkin helposti ja ehjänä.
Vaihde vapaalle ja ruuvit irti. MUTTA takaisinlaitossa pitää ruuvit kiristää huolellisesti, että keppi keskittyy kunnolla.
Kuten täälläkin moni on kirjoittanut: niin satkun vaihdekeppi on tarkka asennostaan. Vaihteet kyllä toimii, mutta vaihdekeppi on hieman "jäykkä".
Niin vikana on todennäköisesti se, että sieltä muovipallon alapäästä on lähtenyt irti semmoinen jousisokka. (kepissä on reikä jonka läpi tuo jousisokka tulee)

Kuten täälläkin moni on kirjoittanut: niin satkun vaihdekeppi on tarkka asennostaan. Vaihteet kyllä toimii, mutta vaihdekeppi on hieman "jäykkä".
Niin vikana on todennäköisesti se, että sieltä muovipallon alapäästä on lähtenyt irti semmoinen jousisokka. (kepissä on reikä jonka läpi tuo jousisokka tulee)
Kiitoksia vastauksesta!
Ajattelinkin, että jollain muulla ilveellä kuin liimalla sen kepin luulisi olevan kiinnitetty siihen palloon. Toisaalta, kun ammattimies merkkikorjaamolla kehottaa lykkäämään liimaa sinne, niin eipä sitä maallikko heti arvaa kyseenalaistaakaan...
Jepulis, nappaan sen stongan viikonloppuna irti ja katson minkä sortin sokkaa sieltä löytyy.
Ajattelinkin, että jollain muulla ilveellä kuin liimalla sen kepin luulisi olevan kiinnitetty siihen palloon. Toisaalta, kun ammattimies merkkikorjaamolla kehottaa lykkäämään liimaa sinne, niin eipä sitä maallikko heti arvaa kyseenalaistaakaan...

Jepulis, nappaan sen stongan viikonloppuna irti ja katson minkä sortin sokkaa sieltä löytyy.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
No ite laitoin omaan satkuun tänään tommosen vaihdevälin lyhentimen. Otin varaosa autosta kepin ja kas kas, siitä oli kulunu pois semmonen muovinen tappi ylemmän pallon alemmasta puoliskosta (tosi selkeästi sanottu). Omasta kepistä semmonen löytyi. Tästä johtui, et toisessa autossa keppi pyöri ja toisessa ei. No, eipä siihen hätään löytyny sen kummempia korjausosia, ni porasin pallonpuoliskoon 3mm reiän ja kiersin siihen ruuvin jota katkasin sitte sopivasti. Eipä pyöri enää sekään keppi. Ja vaihdevälin lyhenninkin pelaa ihan kivasti 

9-3SC 2.0t Aut. -08