Samaisessa automaatissa on laatikossa säädettävää, eli vaihtaa aivan liian aikaisin ylöspäin (1->2->3) ja nihkeästi alaspäin, varsinkin kylmänä jyrkässä mäessä tulee luistattamista. Voiko jarrupantoja (tai mitä toimenpidettä vaatiikaan) säätää koneen & laatikon ollessa paikallaan? Vaihteistoöljyt lienee vaihdettu n. 20 tkm sitten ja se on kirkasta.
Valkoista savua tulee suht. paljon, lämpötilaneula ei nouse kuin 1/3:n kohdalle, joutokäynti huonoa - tasaista menoa tulee kun painaa kaasua ns. runsaasti, jolloin verkkainen liikkuminenkin paranee. Ei kuplia paisuntasäiliössä, ei syöne jäähdytysvettä, ei vuotolammikoita. Mistä voisi alkaa diagnosoimaan mahd. kannentiivisteen tai ihan sylinterikannen rikkoutumista vai pitäisikö K-Jetronickia yrittää säätää?
Autolla on jo ajettu 340 tkm, pellit ovat ok:t (vielä(!), hitsattu paljon 2. omistajan toimesta) ja muitakin vikakohteita löytyy (esim. purkaa akkuaan, kattoverhoilu kaput), joten tarkoitus olisi fiksata mukava kesäauto kohtuullisella vaivalla muulle perheelle. Mieluummin tälläinen hiukan vanhempi (jossa on sentään kattoluukku, ilmastointi jäi ed. omistajalle) kuin uudempi "pommi", mutta hirveän paljoa siihen ei ole enää järkevä tuhlata. Sitä varten on varsinainenkin ajo-turbo

Hmm. Hirveästi ihmeteltävää, mutta jos joku on noiden vanhempien B-W:n laatikoiden kanssa "harrastanut", niin tietoa elvyttävistä toimenpiteistä arvostettaisiin

P.S. Sytytystulpat, jäähdytysvesi, termostaatti (alkup.) flektikytkin, öljyt + suodatin vaihdettu, pyörijä & virranjakajan kansi hyväkuntoisia.