Sopiiko uudeemmat penkit
Sopiiko uudeemmat penkit
Sopiiko uudemmat OG900 -91 penkit vanhempaan OG900:seen -90.
Eikö juuri OG900 vuosimallista -91 ja eteenpäin tullut 9000:sen penkit (paremmat).
Eikö juuri OG900 vuosimallista -91 ja eteenpäin tullut 9000:sen penkit (paremmat).
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
tiedä kele tosta paremmuudesta, minä jouduin 91 jakkaran siirtämään apukiskojen avulla 5 cm taaemmaksi kuin ei ollu tehdassäädöissä varaa, ja oon vaan 180 cm. ( johtui osin siitä, että kattoluukun myötä on nyt istuttava ala- asennossa)
En suosittele ko askartelua, turvavyökin menee uusiksi, tossa uudemmassa son jakkarassa kiinni. sit jos ei oo molemmissa reostaattilämmmitys- tyyppi, niin arkartelu vaan lisii.
Piuhatökkelit ei silloin käy päikseen suoraan, mulla on sekin proggis vaiheessa.
Ja sokerina pohjalla, yleensä sen uudemman korkeudensäätövipu leviää ajan saatossa. Se on aika kenkku duunata ja vanhaa ehjää kitkavipua vaikea löytää. Elikkäs, jos et "henkisesti" ole valmis istumaan jakkaran ala- asennossa, niin hommia tiedossa. Mulla on toikin vaiheessa, vaan ei pahemmin haittaa kun muutenkin on istuttava ala- asennossa ton keleen kattoluukun takia, ettei loputkin hiusket kulu piloille.
Ja ennenkaikkea joutuisit laikkaamaan uudenmallisen jakkaran kiinnityspisteet irti ja istuttamaan ne , revittyäsi ensin vanhat pois.
RIITTÄNEE PERUSTELUT
harkitsisin pelkkien pehmusteiden väkivaltaista vaihtoa ( jos vanhat tuntuu kulahtaneilta) ja muutamien jousien lisäämistä persauksen takapään ja ristiselän alueille, jos haluaa jämäkämpäääääää.....
jot silleen...
ja tiedoksi, jotta tonnarin ristiselän säätöjutska on usein hajonnut ja ei se oikein satkuun mahdukaan, siis sen vipu. Ja satkun jakkarassa sitä ei oo, ainakaan mun karvalakkimallissa.
En suosittele ko askartelua, turvavyökin menee uusiksi, tossa uudemmassa son jakkarassa kiinni. sit jos ei oo molemmissa reostaattilämmmitys- tyyppi, niin arkartelu vaan lisii.
Piuhatökkelit ei silloin käy päikseen suoraan, mulla on sekin proggis vaiheessa.
Ja sokerina pohjalla, yleensä sen uudemman korkeudensäätövipu leviää ajan saatossa. Se on aika kenkku duunata ja vanhaa ehjää kitkavipua vaikea löytää. Elikkäs, jos et "henkisesti" ole valmis istumaan jakkaran ala- asennossa, niin hommia tiedossa. Mulla on toikin vaiheessa, vaan ei pahemmin haittaa kun muutenkin on istuttava ala- asennossa ton keleen kattoluukun takia, ettei loputkin hiusket kulu piloille.
Ja ennenkaikkea joutuisit laikkaamaan uudenmallisen jakkaran kiinnityspisteet irti ja istuttamaan ne , revittyäsi ensin vanhat pois.
RIITTÄNEE PERUSTELUT
harkitsisin pelkkien pehmusteiden väkivaltaista vaihtoa ( jos vanhat tuntuu kulahtaneilta) ja muutamien jousien lisäämistä persauksen takapään ja ristiselän alueille, jos haluaa jämäkämpäääääää.....
jot silleen...
ja tiedoksi, jotta tonnarin ristiselän säätöjutska on usein hajonnut ja ei se oikein satkuun mahdukaan, siis sen vipu. Ja satkun jakkarassa sitä ei oo, ainakaan mun karvalakkimallissa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
En nyt tiiä onko tonnarin penkit nyt niin paremmat jos aatellaan tuota runkorakennetta. Toki helpompi on löytää parempi kuntoisia(itsellä ylimääräsinä viininpunaiset horizontal-kuviolla)tonnareista.
Ja tietty contourit on parempi istuu mutta pehmusteillahan noi erot on tehty ja parilla ylimääräsellä "rautalankalla".
Vanhemmassa on mielestäni parempi kun saa etu ja takapään erikseen säädettyä, tuolla uudemmalla kun itselleni saan istuinosan sopivaan asentoon niin penkki on turhan alhaalla tai ainakin toi teleskooppivarsi painaa reiteen autoon istuessa tai noustessa.
Joo, mutta pointtina on että noiden pehmusteiden kanssa puljaaminen on melko lailla helpompaa ja siirtovaiheessa ne voi käyttää vaikka pesukoneessa niin kyllä taas kelpaa. Noi "rautalankatkin" saa siirrettyä poraamalla niille reiät vanhaan runkoon.
Etureunan säätöä ei taida vanhaan runkoon saada helposti mutta sitäkin voi kasausvaiheessa lisätä kun laittaa lisää pehmustetta etureunaan.
Ristiselän tuen saa ainakin lisättyä myös vanhaan jos tyytyy yhteen asentoon(ei asenna nuppia).
Tietty toiselle voi olla helpompaa puljata noitten kiinnitysten kanssa mutta itte lähtisin pehmustelinjalle.
Ja tietty contourit on parempi istuu mutta pehmusteillahan noi erot on tehty ja parilla ylimääräsellä "rautalankalla".
Vanhemmassa on mielestäni parempi kun saa etu ja takapään erikseen säädettyä, tuolla uudemmalla kun itselleni saan istuinosan sopivaan asentoon niin penkki on turhan alhaalla tai ainakin toi teleskooppivarsi painaa reiteen autoon istuessa tai noustessa.
Joo, mutta pointtina on että noiden pehmusteiden kanssa puljaaminen on melko lailla helpompaa ja siirtovaiheessa ne voi käyttää vaikka pesukoneessa niin kyllä taas kelpaa. Noi "rautalankatkin" saa siirrettyä poraamalla niille reiät vanhaan runkoon.
Etureunan säätöä ei taida vanhaan runkoon saada helposti mutta sitäkin voi kasausvaiheessa lisätä kun laittaa lisää pehmustetta etureunaan.
Ristiselän tuen saa ainakin lisättyä myös vanhaan jos tyytyy yhteen asentoon(ei asenna nuppia).
Tietty toiselle voi olla helpompaa puljata noitten kiinnitysten kanssa mutta itte lähtisin pehmustelinjalle.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
pehmusteet muuten repeää aika helposti kun vähän reuhtoo. Minä liimasin raakasti sikamassalla ( tosin odotettava jysähtämistä pari päivää), vaikka onhan vaahtarille omatkin liimansa ( tiedä sitten miten ne pitää sellaissa pinnassa, joka on revennyt huono sovitepinta.. Toi vaahtari ei kestä mitään voimakkaita liuotteita, sulaa käsiin. Toi sikamassa/ uretaanimassa- liitos tuntui ihan kestävältä, ei nimenomaan sulattanut perusainetta. Mutta ei sitä paljoa saa laittaa, koska jos on paksu klöntti niin kovaltahan se alkaa tuntumaan. Mulla oli kyseessä se selän sivuttaistuki, sen päällä kun ei istuta.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
pitäis käydä kaikki vanhat keskenään, paitsi vm 90 eteenpäin. verhoilujen mallit tosin heittelee, joten vanha kangas ei heittämällä istu erilaiseen verhoilukiinnitykseen, ja istuinlämmitys voi olla eri periaatteella.
Myös 2/ 3 ovisen saranoitu jakkara käy ja sen saranoinnin voi helposti siirtääkin.
Myös 2/ 3 ovisen saranoitu jakkara käy ja sen saranoinnin voi helposti siirtääkin.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
niinpä, tieto on tuskaaa.... monet suuret julkishallinnon- ja sotaprojektit olisivat varmaan jääneet väliin, jos olisi etukäteen tiedetty miten kalliiksi ne tulevat. Vetäjät olisi teilattu hetsilleen, halvin ja helpoin ratkaisu.hiphop kirjoitti:Taidan jättää penkin vaihdot...vastauksia luettuani alkoi kummasti vanhoissa penkeissä tuntu istuminen niin mukavalta
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00