Purun jälkeen auto näyttää aavikkomallilta


Pikkuhiljaa uusi katto alkaa mennä paikalleen:


Ensiviikolla olisi tarkoitus jatkaa katon kasaamista liiman/massan kanssa,
-Tommi
On meillä tuo cabrioletin ruotsinkielinen ohjekirja jossa tuo katon vaihto kerrotaan. Ihan hyvät ohjeet siinä on kunhan saa tavattua mitä ruotsiksi joka kohdassa tarkoitetaan. Eipä ole ruotsia tullut luettua melkein pariinkymmeneen vuoteen kun lukio loppui:)pevi kirjoitti:Kai sinulla on käytössäsi cabin korjaamokäsikirja työtä tehdessäsi?
Mielestäni ainakin kirjan mukaan siinä on yksi ja tuhat työvaihetta.
Ostin katon USA.sta pari vuotta sitten kun olin siellä työmatkalla ja toin sen tullessani. Firman weppisivu on http://www.hirschauto.com/.saabracing kirjoitti:mistä hommasit katon ???
onkos tuossa vanhemmassa mallissa takalasi vaihdettavissa ? vai tuleeko se katon mukana ?
onko se liimalla kiinni ?
Miten tuo katto kestää tavella suolan ja muun rasituksen jos autolla ajetaan "ympäri "vuoden.Kiinnostaa vaan kovasti kun tuo avo kuume on melkoinen ja siihen pitäisi saada helpotusta hyvien neuvojen kera, mutta kumpiko OG vai NG???maverick kirjoitti:Ostin katon USA.sta pari vuotta sitten kun olin siellä työmatkalla ja toin sen tullessani. Firman weppisivu on http://www.hirschauto.com/.saabracing kirjoitti:mistä hommasit katon ???
onkos tuossa vanhemmassa mallissa takalasi vaihdettavissa ? vai tuleeko se katon mukana ?
onko se liimalla kiinni ?
Näkyy tämänhetkinen katon hinta olevan 304$, takaikkunan hinta 304$ ja sisäkaton hinta 148$.
Vanhemmassa cabbessa takaikkuna on tosiaan vaihdettavissa. Tuossa takaikkuna optiossa tulee mukana tosiaan lasinen takaikkuna reunakankaineen ja ikkuna on liimalla kiinni sitä ympäröivissä kankaissa. Osassa on tosiaan tuo vetoketju jolla ikkunan saa laskettua alas jos haluaa. Ikkunassa oli yllätyksekseni myös lämmityslangat. Tuossa on kuva tuosta takaikkuna osasta irtonaisena:
-Tommi
Ise emme ole ajelleet cabrioletilla talvella, mutta kuulemma cabrioletti on itseasiassa lämpimämpi auto talvella kuin kovakattoinen. Kattokangas lämpeää nopeammin kuin pelti ja koska Saabin rättikatto on kaksikertainen se pitää nyt lämmön aikas hyvin sisällä.387 kirjoitti: Miten tuo katto kestää tavella suolan ja muun rasituksen jos autolla ajetaan "ympäri "vuoden.Kiinnostaa vaan kovasti kun tuo avo kuume on melkoinen ja siihen pitäisi saada helpotusta hyvien neuvojen kera, mutta kumpiko OG vai NG???
Kestää suolaa paremmin kuin pelti koska ei ruostu387 kirjoitti: Miten tuo katto kestää tavella suolan ja muun rasituksen jos autolla ajetaan "ympäri "vuoden.Kiinnostaa vaan kovasti kun tuo avo kuume on melkoinen ja siihen pitäisi saada helpotusta hyvien neuvojen kera, mutta kumpiko OG vai NG???
itse ajelin koko talven ja muuta haittaa ei ollut, kun se, että ei "uskaltanut" harjata lumia katolta kovin voimakkaasti.Miten tuo katto kestää tavella suolan ja muun rasituksen jos autolla ajetaan "ympäri "vuoden.Kiinnostaa vaan kovasti kun tuo avo kuume on melkoinen ja siihen pitäisi saada helpotusta hyvien neuvojen kera, mutta kumpiko OG vai NG??
Opelko parempi?ng900aero kirjoitti:Kestää suolaa paremmin kuin pelti koska ei ruostu387 kirjoitti: Miten tuo katto kestää tavella suolan ja muun rasituksen jos autolla ajetaan "ympäri "vuoden.Kiinnostaa vaan kovasti kun tuo avo kuume on melkoinen ja siihen pitäisi saada helpotusta hyvien neuvojen kera, mutta kumpiko OG vai NG???
NG tietenkin, on kaikin tavoin parempi ja nykyaikaisempi, korin lisävahvistuksetkaan ei ole tehty "leikkaa ja liimaa" -periaatteella, katto osaa mennä kontin sisään eikä laskostu korin päälle jne.
EI ainakaan joku täysin 60-luvun aikainen og.kolmau-1 kirjoitti: Opelko parempi?
Ruotsinkielisen katonvaihto ohjeessa on tosiaan virhe!pevi kirjoitti:Olen jostain kuullut, että ruotsalaisessa korjaamokäsikirjassa on virhe jonka johdosta kattorättiä leikkaa vahingossa liian paljon.
Kannattanee siis varauksella tulkita ohjeita. Olisi kiva jos joku pystyisi tarkentamaan em. väitettä.