Pyörän pultit ja syyläri
Pyörän pultit ja syyläri
Käykö samat pyörän pultit tykkivanteisiin kuin jalkapalloihin?
Onko turbon syyläri erilainen kuin vaparissa?
Edelleen olisi vaaleanruskeat ehjät lattiamatot ja hattuhylly hakusessa.
Auto on siis 900T8 LUX vm 1983.
Onko turbon syyläri erilainen kuin vaparissa?
Edelleen olisi vaaleanruskeat ehjät lattiamatot ja hattuhylly hakusessa.
Auto on siis 900T8 LUX vm 1983.
Tässä jotakin vastauksen tynkää pyöränmutterikysymykseen:
Jalkapallovanteisiin ainakin tarvitaan laippamutterit, niissä ei ole kartiota vaan mutterin vastinpinta on suora.
Meniskö tykkivanteet sitten tavallisilla kartiomuttereilla millä peltivanteetkin? Näitäkin muttereita oli kapeammalla kartiolla joskus ennen -80?, niitä ei sopine käyttää.
Jalkapallovanteisiin ainakin tarvitaan laippamutterit, niissä ei ole kartiota vaan mutterin vastinpinta on suora.
Meniskö tykkivanteet sitten tavallisilla kartiomuttereilla millä peltivanteetkin? Näitäkin muttereita oli kapeammalla kartiolla joskus ennen -80?, niitä ei sopine käyttää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pyörän pultit ja syyläri
Turbon syylärissä on kaksi kennoa peräkkäin, kun vaparin vastaavassa on vain yksi. Normaaliajossa 1 kenno riittää mainiosti, mutta ääriolosuhteissa saattaa tarvita turbossa parempaa jäähdytystä, asuntovaunun veto, vuoristo yms. 'rata-ajo'.Eski kirjoitti:Onko turbon syyläri erilainen kuin vaparissa?
Jos olet uutta ostamassa, kannattaa valita turbon jäähdytin, koska hintaero on pieni.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Ei mene. Peltivanteen mutterissa on liian vähän nousua. Rengasliikkeestä itse ostin kunnon mutterit tykkivanteille ja nyt on tarpeeksi nousua. Eli, mutskun kartio pitää nousta kunnolla kartioreiästä pois ettei raavi reikää pilalle.jus kirjoitti:Meniskö tykkivanteet sitten tavallisilla kartiomuttereilla millä peltivanteetkin?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Carmonat
Löysin halvat tykkivanteet, mutta ne olivatkin Carmonat. Onkohan vanteen kartioreikä niissä samanlainen kuin Ronaleissa? Vai tekeekö noilla Carmonoilla mitään..? Paljonkos dimebak maksoit niistä muttereista? Tyrköltä löytyy uustuotantona muttereita jalkiksiin ja tykkeihin 5,5EUR/kpl, joten mutterit maksaa enemmän kuin vanteet...
Ne oli nykyvaluuttaa väännettynä noin 60€. Joskus kyselin ihan Saabin omia tykkivanteille ja maksoivat silloin pari kolme vuotta sitten 780 markkaa. Huh hellettä ku oli muttereilla hintaa...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Pyörän pultit ja syyläri
Tuota.. käsittääkseni "kaksirivinen" on ruiskun/kaasarin vakiokamaa ja turbossa on "kolmirivinen"... näin ainakin syylärin paksuutta mittaillessa verraten bilteman ei-turbon "kaksiriviseen".rr kirjoitti: Turbon syylärissä on kaksi kennoa peräkkäin, kun vaparin vastaavassa on vain yksi.
Korjatkaa jos olen väärässä..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Re: Pyörän pultit ja syyläri
Jep jep. Kaksirivinen on ahtamattomissa, jopa 99:ssäMyrkky kirjoitti:Tuota.. käsittääkseni "kaksirivinen" on ruiskun/kaasarin vakiokamaa ja turbossa on "kolmirivinen"... näin ainakin syylärin paksuutta mittaillessa verraten bilteman ei-turbon "kaksiriviseen".rr kirjoitti: Turbon syylärissä on kaksi kennoa peräkkäin, kun vaparin vastaavassa on vain yksi.
Korjatkaa jos olen väärässä..

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Nyt kun oikein tarkemmin asiaa tutkin ja otin mutterin irti renkaasta, niin kartiomutterithan ne sieltä löytyi... Ihan hyvin ovat jalkapallot paikallaan toistaiseksi pysyneet noilla kartiomuttereilla.jus kirjoitti: Jalkapallovanteisiin ainakin tarvitaan laippamutterit, niissä ei ole kartiota vaan mutterin vastinpinta on suora.
Autossa on ollut aikaisemmin myös tykkivanteet näillä samoilla mutttereilla, joten täytynee kokeilla, josko ne kelpaisivat myös uusille tykeille...