900 GLi käynnistysapua kaivataan Turussa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

900 GLi käynnistysapua kaivataan Turussa

Viesti Kirjoittaja jus »

Uusi klubilainen Sebastian Siggberg soitteli ja kyseli apua 900 GLi -84:n käynnistymättömyyteen. Tiepalvelumies oli käynyt paikan päällä ja tarkistanut että kipinä tulee, ja bensaakin ehkä. Ei kuitenkaan käynnistynyt.

Kerroin yleisiä neuvoja ongelmaan liittyen, mutta ilmeisesti apu paikan päällä olisi tarpeen.

Löytyisikö Turun suunnalta K-jet-asiantuntijaa, joka voisi tulla auttamaan auton käyntiin?

Soita Sebastianille, 044 507 8725
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Re: 900 GLi käynnistysapua kaivataan Turussa

Viesti Kirjoittaja TVS »

jus kirjoitti:Uusi klubilainen Sebastian Siggberg soitteli ja kyseli apua 900 GLi -84:n käynnistymättömyyteen. Tiepalvelumies oli käynyt paikan päällä ja tarkistanut että kipinä tulee, ja bensaakin ehkä. Ei kuitenkaan käynnistynyt.

Kerroin yleisiä neuvoja ongelmaan liittyen, mutta ilmeisesti apu paikan päällä olisi tarpeen.

Löytyisikö Turun suunnalta K-jet-asiantuntijaa, joka voisi tulla auttamaan auton käyntiin?

Soita Sebastianille, 044 507 8725
Ihan yks vinkki mitä ainakin -88 mallinen ruiskusaabbi teki. Eli kuumana ei taho lähteä käyntiin, luulen et kylmänä hörähtää. Tähän on oikea apukeinokin, eli vaihtaa suuttimet, mutta vaivaa helpottava lääke on petaali pohjaan ja sitten starttaamaan, ja kaasu ylös sitten kun kone rupeaa potkimaan. Jossei paina kaasua saa välillä sahata aika helvatan kauan, ja toi johtuu vuotavista suutimista, ainakin useimmiten. Vanhemmiten vika pahenee sietämättömäks, kertaalleen tosta -88:sta sippas talvella akku kuumalla koneella, ei vaan jaksanu syttyä ennenku patteri lopahti(kesti sen 10sek pyörityksen :roll: :evil: , sit ei just inahtanukkaa... ja sit volvolta virtaa 8) :roll: )
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Toinen saman oireen aiheuttaja on lämpöaikakytkin, joka ohjaa ryyppysuutinta. Näin kesän korvilla ongelman kanssa tappeleva voi huoletta nykäistä ryyppysuuttimen johdon irti. Ainakin teoriassa K-jetin pitäisi lähteä leikiten käyntiin ilman ryyppysuutinta pikkupakkasia lämpimämmillä säillä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin