Ruostevaurioiden korjaaminen PKS

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Ruostevaurioiden korjaaminen PKS

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mulla on takapellissä kolme kappaletta pikkurillin kynnen kokoisia vaurioita , mitkä alkavat rusehtaa ( Swedukilpien aikaansaannosta ) . Olen yrittänyt kahteen kertaan itse , mutta ei tunnu kestävän.
Joten missä saisin korjautettua laikut laadukkaasti ja kohtuuhintaan , tässä järjestyksessä.
Auto Ahonen olis ottanut 300 E .Tuntuu jotenkin suolaiselta hinnalta.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Hyvin harvoin on kysymyksiä , joihin ei tule vastauksia ja valitettavasti tämä näyttää olevan yksi niistä. Ilmeisesti hinta on Ahosella kohdallaan tai sitten omistan ainoan ruostuvan Saabin.
Tuli mieleen kolmaskin vaihtari: kaikki on niin käteviä ja osaavia käsistään , ettei ulkopuolista apua tarvitse :?:
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oju »

AnttiR kirjoitti:Tuli mieleen kolmaskin vaihtari: kaikki on niin käteviä ja osaavia käsistään , ettei ulkopuolista apua tarvitse :?:
Tai sitten katsastuksen läpäiseminen on pääasia, yleinen mielipidehän on etteivät Saabistit ole esteetikkoja 8O (EDIT: Sanottakoon tässä että oma käyttöauto korjataan itse, vaikkei jäljestä tulisikaan hyvää. En siis ole illistelemässä kenellekään)

Kolmesataa on varmaan normaalia tasoa jos tehdään pohjatyöt, vedetään maalia ja lakka päälle.

Onko jälki kuinka suuri? Voiko sen peittää vaikkapa sellaisella muovisella rekkarin taustalla? Jos haluat päästä halvalla voit siis hankkia vaikka tällaisen:

http://www.biltema.se/products/product. ... mId=130412
tai
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=94688

Otin nuo Ruotsin Bilteman sivuilta, kun muistelin ettei näitä saa Suomen Biltemasta. Heidän rekkarinsa on varmaan eri kokoa kuin täkäläinen, mutta idea selviää varmaan noista kuvista.

Tietenkin jälki tulee korjata, mutta sen voi tehdä hiomalla ja vetämällä Hammeritea tms. päälle. Jos hammeriten päälle haluaa maalata vielä auton värilla, tulee odottaa tarpeeksi kauan (6 vk) että maali on varmasti kuivaa. Sanoisin että jos löydät rekkarille sopivat 'kehykset' niin käytä mielummin niitä tuollaisen järeämmän maalin peittämiseen.

Nyt en siis tiedä lähtökohdasta mitään. Se, onko autona 100e löytö vai uusi 9-5 Aero, vaikuttaa 300e kustannuksen mielekkyyteen paljon.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kiitos oju.
Mulla ei oo tapana mennä siitä mistä aita on matalin. Ts en halua ruostevaurioita peittoon, vaan haluan korjata ne. Kahdella kertaa kokeilin Hammeritea puhtaaseen peltiin , mutta ei kestänyt. Ko. aineen ruosteensuojauskyvystä tosin ei mulla aiemminkaan ollut loistavia kokemuksia.
Ferrex ( en tiedä onko myynnissä enää) toimi aikoinaan hyvin.
Ahonen hioisi ja maalaisi koko peräpeilin. Vauriokohtia ei sen jälkeen näkyisi. Eri asia on miten uusi ja vanha maalipinta erisävystyisi ( keksin sanan juuri äsken !) vuosien saatossa. Voi ? olla , että oon pilkku.
Auto on -96 ,9000 ,2,3 turbo ja metallinhohtovärissä.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

http://i34.photobucket.com/albums/d105/ ... 1396-1.jpg

Tuossa on kuva omasta -93:n peräpeilistä. Tarkoitus on ensiviikolla jos on lämmintä ottaa luukun valopaneeli pois ja hio ja maalata itse tuo osa. Ruoste kohdista hionto pellille ja sitten sinkkimaali pohjalle. Tämän päälle hionta väri. Sitten loppuhionta ja väri/lakka päälle. Kuskin oven alareunalle tarvii tehdä sama. Omissa projekteissa on ihan hyvin toiminut ja kestänyt tuo sinkkimaali,pohjamaali ja pintaväri yhdistelmä. Paikoista joista en ole kaikkia ruosteita saanut pois olen sinkkimaalin alle laittanut vielä happomaalin.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin