Mulla on takapellissä kolme kappaletta pikkurillin kynnen kokoisia vaurioita , mitkä alkavat rusehtaa ( Swedukilpien aikaansaannosta ) . Olen yrittänyt kahteen kertaan itse , mutta ei tunnu kestävän.
Joten missä saisin korjautettua laikut laadukkaasti ja kohtuuhintaan , tässä järjestyksessä.
Auto Ahonen olis ottanut 300 E .Tuntuu jotenkin suolaiselta hinnalta.
Ruostevaurioiden korjaaminen PKS
Hyvin harvoin on kysymyksiä , joihin ei tule vastauksia ja valitettavasti tämä näyttää olevan yksi niistä. Ilmeisesti hinta on Ahosella kohdallaan tai sitten omistan ainoan ruostuvan Saabin.
Tuli mieleen kolmaskin vaihtari: kaikki on niin käteviä ja osaavia käsistään , ettei ulkopuolista apua tarvitse
Tuli mieleen kolmaskin vaihtari: kaikki on niin käteviä ja osaavia käsistään , ettei ulkopuolista apua tarvitse

Tai sitten katsastuksen läpäiseminen on pääasia, yleinen mielipidehän on etteivät Saabistit ole esteetikkojaAnttiR kirjoitti:Tuli mieleen kolmaskin vaihtari: kaikki on niin käteviä ja osaavia käsistään , ettei ulkopuolista apua tarvitse

Kolmesataa on varmaan normaalia tasoa jos tehdään pohjatyöt, vedetään maalia ja lakka päälle.
Onko jälki kuinka suuri? Voiko sen peittää vaikkapa sellaisella muovisella rekkarin taustalla? Jos haluat päästä halvalla voit siis hankkia vaikka tällaisen:
http://www.biltema.se/products/product. ... mId=130412
tai
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=94688
Otin nuo Ruotsin Bilteman sivuilta, kun muistelin ettei näitä saa Suomen Biltemasta. Heidän rekkarinsa on varmaan eri kokoa kuin täkäläinen, mutta idea selviää varmaan noista kuvista.
Tietenkin jälki tulee korjata, mutta sen voi tehdä hiomalla ja vetämällä Hammeritea tms. päälle. Jos hammeriten päälle haluaa maalata vielä auton värilla, tulee odottaa tarpeeksi kauan (6 vk) että maali on varmasti kuivaa. Sanoisin että jos löydät rekkarille sopivat 'kehykset' niin käytä mielummin niitä tuollaisen järeämmän maalin peittämiseen.
Nyt en siis tiedä lähtökohdasta mitään. Se, onko autona 100e löytö vai uusi 9-5 Aero, vaikuttaa 300e kustannuksen mielekkyyteen paljon.
Kiitos oju.
Mulla ei oo tapana mennä siitä mistä aita on matalin. Ts en halua ruostevaurioita peittoon, vaan haluan korjata ne. Kahdella kertaa kokeilin Hammeritea puhtaaseen peltiin , mutta ei kestänyt. Ko. aineen ruosteensuojauskyvystä tosin ei mulla aiemminkaan ollut loistavia kokemuksia.
Ferrex ( en tiedä onko myynnissä enää) toimi aikoinaan hyvin.
Ahonen hioisi ja maalaisi koko peräpeilin. Vauriokohtia ei sen jälkeen näkyisi. Eri asia on miten uusi ja vanha maalipinta erisävystyisi ( keksin sanan juuri äsken !) vuosien saatossa. Voi ? olla , että oon pilkku.
Auto on -96 ,9000 ,2,3 turbo ja metallinhohtovärissä.
Mulla ei oo tapana mennä siitä mistä aita on matalin. Ts en halua ruostevaurioita peittoon, vaan haluan korjata ne. Kahdella kertaa kokeilin Hammeritea puhtaaseen peltiin , mutta ei kestänyt. Ko. aineen ruosteensuojauskyvystä tosin ei mulla aiemminkaan ollut loistavia kokemuksia.
Ferrex ( en tiedä onko myynnissä enää) toimi aikoinaan hyvin.
Ahonen hioisi ja maalaisi koko peräpeilin. Vauriokohtia ei sen jälkeen näkyisi. Eri asia on miten uusi ja vanha maalipinta erisävystyisi ( keksin sanan juuri äsken !) vuosien saatossa. Voi ? olla , että oon pilkku.
Auto on -96 ,9000 ,2,3 turbo ja metallinhohtovärissä.
http://i34.photobucket.com/albums/d105/ ... 1396-1.jpg
Tuossa on kuva omasta -93:n peräpeilistä. Tarkoitus on ensiviikolla jos on lämmintä ottaa luukun valopaneeli pois ja hio ja maalata itse tuo osa. Ruoste kohdista hionto pellille ja sitten sinkkimaali pohjalle. Tämän päälle hionta väri. Sitten loppuhionta ja väri/lakka päälle. Kuskin oven alareunalle tarvii tehdä sama. Omissa projekteissa on ihan hyvin toiminut ja kestänyt tuo sinkkimaali,pohjamaali ja pintaväri yhdistelmä. Paikoista joista en ole kaikkia ruosteita saanut pois olen sinkkimaalin alle laittanut vielä happomaalin.
Tuossa on kuva omasta -93:n peräpeilistä. Tarkoitus on ensiviikolla jos on lämmintä ottaa luukun valopaneeli pois ja hio ja maalata itse tuo osa. Ruoste kohdista hionto pellille ja sitten sinkkimaali pohjalle. Tämän päälle hionta väri. Sitten loppuhionta ja väri/lakka päälle. Kuskin oven alareunalle tarvii tehdä sama. Omissa projekteissa on ihan hyvin toiminut ja kestänyt tuo sinkkimaali,pohjamaali ja pintaväri yhdistelmä. Paikoista joista en ole kaikkia ruosteita saanut pois olen sinkkimaalin alle laittanut vielä happomaalin.
Saab 9-3 TTID Vector 2008