Välijäähdyttimen vaikutus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Välijäähdyttimen vaikutus

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Ihan vaan tiedoksi jollekin joka kamppailee että kannattaako laittaa 900 ässään välijäähdytin. Itse ostin klubilaiselta ja asennettuani sen lähdin koeajolle ja hämmästys oli todella suuri. Ajattelin että ei noin pieni muutos vaikuta mihinkään mutta toisin on. Kulku on paljon pehmoisempaa ja veto tuntuu paremmalta. Välijäähdytin on OG:n alkuperäinen. Noin pienellä muutoksella saa kumman paljon mukavamman ajomukavuuden. Ennen tätä auto kyllä toimi hyvin ja ajattelin että ei tämä tästä parempaa mukavuutta enää voi saada...mutta kyllä vanha 260000km ajettu saappi vielä jaksaa yllättää. Eka yllätys oli kun vaihdoin jakoketjun ja nyt tämä. Mitä vielä keksisi :)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

lyö siihen turboruuvi, niin saat hymyä lisää :)

Kuva
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

taikka sitten vaan hukkaportin tankoa lyhemmäksi tai lisä jousta, mielestäni parempi kuin turbo ruuvi joka päästää paineita ulos/imee sen kautta alipaineella eikä piikkaa niin ahdot.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

jos haluaa kestoa ja helpoimmat lisähepat, niin tuo on kyllä ihan nopea tehä.


ei vaan pidä kovin korkeella ahtoja ilman sitä kellon jäykentämistä.

nopeimmin tuolla konstin saa ahdot nousemaan, kun huijataan kelloa.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

nopeampi se kyllä on, mutta ei mielestäni ainakaan toimi niin kuin haluaisin, pienillä kierroksilla vaan piikkaa ahdot ja laskevat aika lähelle peruspaineita isoilla kierroksilla, lisäjousella on paljon parempi ahto käyrä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

mikkoimp kirjoitti:nopeampi se kyllä on, mutta ei mielestäni ainakaan toimi niin kuin haluaisin, pienillä kierroksilla vaan piikkaa ahdot ja laskevat aika lähelle peruspaineita isoilla kierroksilla, lisäjousella on paljon parempi ahto käyrä...
Second That.
Vielä kun lisätään apc joukkoon, niin saa oikein mielyttävän ahtokäyrän.
Ruvattu apc nostaa ahtoja kivasti baariin, minkä jälkeen kierrosten noustessa apc yrittää laskea ahtoja, mutta lisäjousi vastustaa hukkaportin avautumista lisää. Toki apc ei tällöin laske ahtoja jos nakuttaisi, mutta who cares.. No ei vitsi vitsi, lucaksella ei ole pelkoa nakutuksesta vähän alle baarin paineella korkeilla kierroksilla kunhan ajaa 98:lla. 3 bar bensapaineensäädin ja isot suuttimet takaavat tämän.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Vastaa Viestiin