
Ovien ruostekorjaus sisäpuolelta
Ovien ruostekorjaus sisäpuolelta
Eli olisi semmoinen projekti, että pitäisi laittaa kesällä ovien alalaidat sisäpuolelta kuntoon. Ulkopuolella ei ole ruostetta, mutta sisäpuolella alalaidassa sitä löytyy jonkin verran. Miten paljon menee aikaa osaavalla pajalla korjaukseen jos itse puran verhoilut ovesta ja ajan pajalle. Se riippuu pajasta, mutta minkälaisia kokemuksia on muilla saabisteilla tämmöisistä projekteista. Onko kellään suositella jotain pajaa Kajaanista päin? Saako noita korjauspaloja oven sisäpuolelle ja mihin hintaan? Vai katsonko jostain hyvät vaihto-ovet ovet ja tyydyn siihen, että ne voivat olla eriväriset kuin muu auto 

Korjauspaloja saa ihan tarvikeliikkeistä, hinta on pyöreästi 25€/kpl riippuen paikasta ja tinkaamisen tasosta. Ei juuri vaikuta hintaan, onko kyseessä sisä- vai ulkopelti.
Tuo työn hinta vaihtelee todella paljon, vaikea ottaa kantaa. Kannattaa varautua siihen, että jos sisäpuolen peltiä vaihdetaan, paljastuu ulkopeltikin sisäpuolelta/saumoista niin mädäksi, että menee vaihtoon. Jos korjaamaan lähdetään, kannattaakin tehdä tai teettää kerralla kunnollista, hinta ei enää siinä vaiheessa suuresti muutu, tai siis ainakaan tuplaannu.
Varmasti helpompi, nopeampi ja ehkä pitempiaikasempi vaihtoehto on vaihtaa koko ovi, mutta varaosaovetkaan ei ihan ilmaisia ole, ja niistäkin nuorimmat ovat kohta 10-vuotiaita. Uudenveroisia eivät siis varmasti ole nekään, mutta toki pitkäaikainen ratkaisu verrattuna esim. 80-lukuisiin alkuperäisoviin. 90-luvulla tehdyt ovat suurin osa sinkittyjä, ja taitavat poiketa jotenkin edukseen tuuletuksenkin suhteen.
Minulla on joutilaana yksi pelkurin etuoven käyttämätön sisäpelti, jos on saatavuusongelmia. Hinta on alempi kuin kaupassa, Kajaaniin tosin on täältä vähän matkaa...
Tuo työn hinta vaihtelee todella paljon, vaikea ottaa kantaa. Kannattaa varautua siihen, että jos sisäpuolen peltiä vaihdetaan, paljastuu ulkopeltikin sisäpuolelta/saumoista niin mädäksi, että menee vaihtoon. Jos korjaamaan lähdetään, kannattaakin tehdä tai teettää kerralla kunnollista, hinta ei enää siinä vaiheessa suuresti muutu, tai siis ainakaan tuplaannu.
Varmasti helpompi, nopeampi ja ehkä pitempiaikasempi vaihtoehto on vaihtaa koko ovi, mutta varaosaovetkaan ei ihan ilmaisia ole, ja niistäkin nuorimmat ovat kohta 10-vuotiaita. Uudenveroisia eivät siis varmasti ole nekään, mutta toki pitkäaikainen ratkaisu verrattuna esim. 80-lukuisiin alkuperäisoviin. 90-luvulla tehdyt ovat suurin osa sinkittyjä, ja taitavat poiketa jotenkin edukseen tuuletuksenkin suhteen.
Minulla on joutilaana yksi pelkurin etuoven käyttämätön sisäpelti, jos on saatavuusongelmia. Hinta on alempi kuin kaupassa, Kajaaniin tosin on täältä vähän matkaa...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Käykö
ASTech kirjoitti:CS:n ovet käy myös CC ja CD malleihin.venakko kirjoitti:käykö tonnariini mikä tahansa ovi aina vuoteen 1996 saakka vaikka autoni on vuosimallia 1988?
kylki listan reiät on eri kohdassa ainakin -89 cd:ssä ja 92 cs:än ovissa
eli vanhemmassa on reiät alempana
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T