C:stä turbo?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
nystromk
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 13:18

C:stä turbo?

Viesti Kirjoittaja nystromk »

Miten tehdä 900c-mallista turbo. Paljon tulee maksamaan/kannattaako? C-malli on vähän liian laiska.
Talladega
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Vaihdat moottorin tarvikkeineen, lisäät myös ruiskun kaikkineen, vaihdat tankin (tarvitset ruiskun/turbon tankin), lisäät bensalle paluulinjan, asennat kaasuiskarit ellei sellaisia jo ole, ja kovaa ajoa.

Siis suurinpiirtein noin...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

:lol: Ja juurikin tuota kovaa ajoa :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Joo noin helppoa se on jos auto on vanhempi kun 1987 sen jälkeen katsastus vaatii päästötodistuksen, ainakin meilläpäin.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Nappe kirjoitti:Vaihdat moottorin tarvikkeineen, lisäät myös ruiskun kaikkineen, vaihdat tankin (tarvitset ruiskun/turbon tankin), lisäät bensalle paluulinjan, asennat kaasuiskarit ellei sellaisia jo ole, ja kovaa ajoa.

Siis suurinpiirtein noin...
Kyllähän se toimis volvon AT:n strömpälläkin, paluulinja on kaiketi olemassa jo. Ainoa seikka mikä panee vastaan on puristus suhde, mutta jos senkin saa alle 9 niin mikä ettei.
Turbokoneen rakentaminen ei mitään maailman halvinta hommaa ole, vaikkakin sillä saa ne isot hevoset liikkeelle halvemmalla kuin perinteisen virittämisen keinoilla, mulla ei saabin turboista ole kokemuksia, mutta volvosta on, nimittäin tallissa majailee täysin restauroitu B21ET (jossa on se 155 pollea vakiona 8) :lol: ).
Helpoimmalla tietenkin pääsee jos panee siihen valmiin paketin (turbon kone ruiskuineen) K-jet on maailman helpoimpia jälkiasennettavia ensiasennus ruiskuja.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

[quote="Nappe"]
[lisäät bensalle paluulinjan, quote]
Kaasarisatkussa on paluulinja jo valmiina.
Ja tämän taisitkin jo tietää: http://www.saabismionsairaus.net/tietop ... distus.gif
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vastaa Viestiin