
Moottori uusiin puihin sisältä?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 17:24
- Paikkakunta: Kinkomaa
Moottori uusiin puihin sisältä?
Tässä tuumailin että tekisin kone remontin kun 400tkm napsahtaa 900 Turbon mittariin. Ja näillä ajolenkeillä siihen menee tuskin vuottakaan. Mutta kuitenkin ihan mielenkiinnosta kysäisen teiltä pitkän linjan Saabisteilta notta onko viisas veto vaikka moottorista ei ainakaan vielä kuulu mitään normaalista poikkeavaa ääntä? Ja tosiaan auto on ahtimella varustettu kasitappinen 900:n. Valitettavasti omistajaansa kaksi vuotta nuorempi mutta väliäkö hällä kunhan on Saab 

-
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 17:24
- Paikkakunta: Kinkomaa
Ajattelin silleesä kun olen metsäpuolen hommissa niin "pohjapanssari" on aika ehdoton noille huono kuntoisille sivuteille. Ihan sillä mie meinasin sitä moottori remonttia et sais vanhaan vähän ehkä eloa lisää ilman mitään virittämisiä, ja tavallaan valmistellen siihen että jos huom. JOS joskus sattuukin inspiraatio iskemään että otetaan Saabista kaikki mahdollinen irti ja tehdään siitä raketti paketti niin onpahan edes hieman varmempi kone keulalla.
Mittaa puristukset. Jos kaikissa pytyissä ruttuja noin 9 niin ei muuta, kun kovaa ajoa vaan. Venttiilivälysten tarkastus+säätö kannattaa tehdä, jos haluat varmistaa koneesi toiminnan pidemmän päälle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01