Moi,
Olisi kysymyksiä vaihdelaatikosta, vetarinmaljoista ja joustintueista. Autossa nyt 315tkm takana ja alla alkuperäiset laatikko, vetarit maljoineen ja joustintuet.
Tietääkö kukaan mistä saisi peruskorjatun laatikon 2,0t käypäisen? Tai esim. laatikkokorjauksiin erikoistuneita firmoja haen. Tulisi kestää stage 5 tehot joten taitaa olla parempi rempata kuin hommata 200tkm ajettu vaihtolaatikko romikselta.
Onko vetarinmaljoissa eri kokoja 2,0i, 2,3i, 2,0t välillä? Pitäisi etsiä romiksilta parempikuntoiset kun uudet on noin 400€ kappale.
Käykö 2,0i, 2,3i ja 2,0t joustintuet keskenään? Autossahan on yhtenäinen paketti jousijalka laakeripesineen ja olka-akseleineen. Nyt on holkitettu ja tehty uudet kierteet väliaikaisesti patruunan kiinnityskohdassa, ei kolise eikä heilu mutta jousilautaset alkavat olla finaalissa.
Olisin tiedoista hyvin kiitollinen.
Ng 900 -94 2,0t laatikko
Saabin laatikoihin erikoistunut korjaaja löytyy Vaajakoskelta: Tumi Toivainen 014-261835.
GM900 vetarinmaljat on Speedpartsilla alennusmyynnissä 2200kr http://www.speedparts.se/sale/index.shtml SP:n jälleenmyyjä Suomessa on Procarservice.
Eski
GM900 vetarinmaljat on Speedpartsilla alennusmyynnissä 2200kr http://www.speedparts.se/sale/index.shtml SP:n jälleenmyyjä Suomessa on Procarservice.
Eski
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Jos ei ole aivan akuutti hätä niin kannattaa katsella ruotsista vähän ajettuja 9-3:sen FM55507 laatikoita vaihteensiirtomekanismeineen ja takakiinnikkeineen. Tuon uudemman laatikon sisuskalujen pitäisi olla vahvemmat kuin alkuperäisessä FM55501 laatikossa(samat kuin Viggenissä: http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... highlight= ) Välityksen ero juuri tuo i=3:82=>4:05 joten ei poikkea vakiosta niin paljoa.
Itsellä kun oli kiire niin piti ostaa suomesta ja 50tkm ajetusta FM55001 laatikosta uudemmanmallisine vaihteensiirtomekanismeineen ja takakiinnikkeineen piti maksaa 1000e. Tosin on sekin paljon halvempi ratkaisu kuin antaa liikkeen kunnostaa vanha. Pelkäksi työn osuudeksi voi laskea 20 tuntia. Tietenkin on hieman tuurista kiinni millaisen laatikon purkaamolta saa.
Tosin jos kunnostat vanhan niin voit laittaa sinne lukon niin on pieni toivo että tasauspyörästö kestää stage 5:sta hieman pidempään.
Itsellä kun oli kiire niin piti ostaa suomesta ja 50tkm ajetusta FM55001 laatikosta uudemmanmallisine vaihteensiirtomekanismeineen ja takakiinnikkeineen piti maksaa 1000e. Tosin on sekin paljon halvempi ratkaisu kuin antaa liikkeen kunnostaa vanha. Pelkäksi työn osuudeksi voi laskea 20 tuntia. Tietenkin on hieman tuurista kiinni millaisen laatikon purkaamolta saa.
Tosin jos kunnostat vanhan niin voit laittaa sinne lukon niin on pieni toivo että tasauspyörästö kestää stage 5:sta hieman pidempään.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6