turbodiesel h-moottori

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

turbodiesel h-moottori

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Täällä on ollut keskustelua tonnarin konvertoimisesta dieseliksi. Hah. Olin teitä nopeampi. Tai oikeastaan faija kun autoani lainasi.

Eli vuoden 1984 900T8:n tankkiin kyseinen dieselmersumies tankkasi yllätys yllätys diisseliä. Huomasi vian kun 12 litraa löpöä oli tankkiin jo sujahtanut. Fiksusti vain 98bensaa päälle lopputankillinen.

Kysynkin teiltä, että mitä tuo tekee autolle? ruiskutuslaitteet yms? Ainakin kylmäkäynti on arveluttavaa ja APC:n mukaan nakuttaaa enemmänkuin paineilmavasara.

-tuomas
diisselsaabisti vastoin omaa tahtoaan
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Bensan seassa oleva öljy laskee rajusti oktaanilukua, eli nakutuskestävyys menee sen sileän tien.
Itse laskisin tankin tyhjäksi ja uudet bensat sisään, uusiksi kantsii panna myös pa suodatin. Mitään muuta se ei pilaa, samaa ainetta se bensaki on.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Meillä joskus petrossa kokeiltiin moista 50/50 suhteessa ja kyllä se toimi jotenkuten. Diesel vain ei pala kunnolla, vaan joutuu männänrenkaiden ohi öljyn sekaan.

Karstat lähtee aika tehokkaasti, ei siinä sen kummempia meillä sattunut. Tietysti moottoriöljy pitemmällä aikavälillä saattaa ohentua hieman liikaa :D

Paljon pahempaa taitaa olla 98 dieselmoottorille :roll:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

rr kirjoitti:Meillä joskus petrossa kokeiltiin moista 50/50 suhteessa ja kyllä se toimi jotenkuten. Diesel vain ei pala kunnolla, vaan joutuu männänrenkaiden ohi öljyn sekaan.

Karstat lähtee aika tehokkaasti, ei siinä sen kummempia meillä sattunut. Tietysti moottoriöljy pitemmällä aikavälillä saattaa ohentua hieman liikaa :D

Paljon pahempaa taitaa olla 98 dieselmoottorille :roll:
Toimii molemminpäin. Eräs tuttu tankkasi D-mersuunsa bensaa vahingossa ja soitti tapahtuneesta Vehoon. Sanoivat, että ei hätää, ajelet normaalisti, mutta vältä moottorin kuormittamista tarpeettomasti. Suhde meni lähelle 50/50

Bensakone kestää myös dieselin, mutta ei kannata kuormittaa. Öljyjen vaihto oli muuten hyvä pointti.
Eräät kaverit jatkoivat peltoladansa polttoainetta löpöllä aikoinaan. Hyvin meni siihen asti, kun suhde ylitti 50/50. Sitten vasta meni lada rikki.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Kiitoksia kaikille. Näyttää siltä, että kohta on 50 litraa jätebensiiniä pyörimässä nurkissa=)

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Vastaa Viestiin