En teidä onko tämä oikea palsta kirjoittaa tästä aiheesta. Minulle tulee koulutukseni vuoksi lehti nimeltä Tekniikka ja Talous. Eilisessä, eli uusimmassa, numerossa oli japanilaisten yritysten T&K-tutkimuksesta. Tässä muutamia lukuja:
- Toyota Motor
5,2 mrd. eur
- Honda
3,5 mrd. eur
- Nissan
2,7 mrd eur
- Denso
1,4 mrd eur
Mietin vain miten voi olla mahdollista, että tuommoisella satsauksella tutkimus- ja kehitystoimintaan ei saada autoja jotka tuntuvat autoilta (esim. vielä 10 käyttövuoden jälkeen)

, tehdään osia jotka eivät kestä ("nipponin" eli Denson tuotteet)

, tai tehdään "ensimmäisenä maailmassa-juttuja" kuten Nissanin aktiivinen pääntuki (tais olla ensimmäisenä)
