Kannattaako kaupata?
Kannattaako kaupata?
Olen paluumuuttaja Ruotsista ja mulla on Saab 9000 CDE 2,3 vm-95. Varusteina mm ajotietokone, vakionop.säädin, ilmastointi. Auto on loistokunnossa, ruosteeton ja huollettu. Ajettu 217 000 km. Se ei nyt oikein ole mulle tarkoituksenmukainen kun tarviin koiralle tilaa. Kaikki taitaa nykyään täällä Suomessa hakea autonsa Saksasta joten kannattaako tätä edes kaupata? Mitä siitä saisi euroja?
Niin, totahan se tahtoo olla.. Ite yritin kaupata -97 2,0 turboa, mittarissa 100tkm, mutta millään ei taida saada edes 13t euroa, joten parempi ajella sillä itse. Veikkaisin, että yli 200t ajetulle vapaastihengittävälle on 8-9 tonnia jo aika tiukassa.
Liikkeissä hinnat kyllä on taivaissa...
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
No eiköhän -97:sta ja noilla kilometreillä saa vielä oikein reilusti yli 13.000 euroa, mikäli auto vaan muuten on hyvässä kunnossa. Ei ne hinnat nyt kuitenkaan niin paljoa laskeneet ole..TjK kirjoitti:Niin, totahan se tahtoo olla.. Ite yritin kaupata -97 2,0 turboa, mittarissa 100tkm, mutta millään ei taida saada edes 13t euroa, joten parempi ajella sillä itse. Veikkaisin, että yli 200t ajetulle vapaastihengittävälle on 8-9 tonnia jo aika tiukassa.
-
- "Kaasari"
Mullla oli pyyntiä reilusti enemmän, mutta tarjouksia tuli hintaluokkaan 10-12t.No eiköhän -97:sta ja noilla kilometreillä saa vielä oikein reilusti yli 13.000 euroa, mikäli auto vaan muuten on hyvässä kunnossa. Ei ne hinnat nyt kuitenkaan niin paljoa laskeneet ole..
TjK #1480
-
- "Aero"
Mulla oli vähän aikaa sitten -98 1.6 Corolla Wagon ajettu sillä oli n.97 tkm
ja varusteita mm. ilmastointi. Törkein tarjous oli 7ke ja yksi Voutilan Esson kupeessa oleva autoliike tarjos 9.5ke vaihdossa tonnariin minkä mittarissa oli 149tkm. No se tonnari jäi sinne.......kuitenkin tollasten japsien pyynnit on reilusti yli kympin.......Sitä en tiedä meneekö joppareilla niin huonosti, että pitää tehdä kuukauden tili yhdessä kaupassa???
ja varusteita mm. ilmastointi. Törkein tarjous oli 7ke ja yksi Voutilan Esson kupeessa oleva autoliike tarjos 9.5ke vaihdossa tonnariin minkä mittarissa oli 149tkm. No se tonnari jäi sinne.......kuitenkin tollasten japsien pyynnit on reilusti yli kympin.......Sitä en tiedä meneekö joppareilla niin huonosti, että pitää tehdä kuukauden tili yhdessä kaupassa???
-
- "Kaasari"
Autokauppiaita jonkun verran viimeisen vuoden aikana haastatelleena tiedän että joppareilla on todella vaikeeta tällä hetkellä,koska tuontiautot on suoraan heidän "pelikentältään" pois.Onko se hyvä?Aika näyttää mutta tällä hetkellä tuntuu tosiaan että he eivät ole vielä sopeutuneet siihen että ihmiset osaavat hakea itse autojaan suoraan "ulkoa".Hyvityshinnat he ovat kyllä sisäistäneet mutta pyyntihinnat ovat vielä viime vuosien tasolla.Mutta kyllä "Siberia" opettaa heidätkin vielä hyväksymään markkinatalouden tosiasiat.Uusien kauppiaat on sitten aivan oma rotunsa.He eivät ymmärrä että joku voi ostaa jopa ulkomailta auton ja vielä ihan itse.Mutta ehkä heillekin vielä tulee"nälkä"ja hekin näkevät mihin maailma menee.